Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Fujitsu Services wint Cisco Partner Award voor Customer Satisfaction

Maarssen, 29 januari 2004

IT-dienstverlener Fujitsu Services, Silver Partner van Cisco Systems, heeft de Cisco Partner Award 2003 gewonnen in de categorie Customer Satisfaction. Cisco kent deze jaarlijkse Partner Awards toe aan partners die in het voorgaande boekjaar een buitengewone prestatie hebben geleverd. Fujitsu Services scoorde uitzonderlijk goed wat betreft klanttevredenheid.

De Cisco Partner Awards werden op 27 januari jl. uitgereikt tijdens een Award Dinner in Kasteel Duivenvoorde in Voorschoten. Namens Fujitsu Services nam Erik Boon van Ostade, Operations Director Core Services MPI, de Partner Award voor Outstanding Customer Satisfaction in ontvangst. De prijs werd hem overhandigd door Maggie Morrison, Algemeen Directeur van Cisco Systems in Nederland, en haar collega Frank van Tulden, Manager Channels.

De IT-dienstverlener verdiende de Partner Award voor klanttevredenheid volgens Cisco omdat zij, mede dankzij het geavanceerde, in eigen huis ontwikkelde Customer Services-tool, in het boekjaar 2003 alle deadlines in Cisco-projecten bij klanten ruimschoots wist te halen. Ook de uitstekende resultaten die Fujitsu Services boekte op het gebied van projectmanagement en aftersales-support (implementatie, installatie en onderhoud) spraken aan. Het Maarssense bedrijf stak de concurrentie de loef af met een ongekend hoge score van 4,77 - op een schaal van 1 tot 5 - voor Customer Satisfaction. 'Outstanding' dus.

Fujitsu Services, bekend vanwege zijn 24 x 7-dienstverlening, is al sinds jaar en dag Silver Partner van Cisco. Het partnership biedt klanten het beste van twee werelden: Cisco levert de hardware, Fujitsu de services. De IT-dienstverlener werkt graag samen met Cisco omdat de marktleider in netwerkoplossingen een breed scala hoogstaande producten in huis heeft voor alle onderdelen van het netwerk. Fujitsu Services, dat eerder deze maand als eerste in Nederland het Shared Support Program-contract van Cisco tekende, kan deze producten bovendien op gunstige voorwaarden inkopen bij de netwerkspecialist. Met Cisco Shared Support blijven partners het primaire contact voor de klanten en kunnen ze hun eigen dienstverlening verkopen, waarbij ze ondersteund worden door Cisco. Ook daar profiteert de klant van.

Boon van Ostade is blij met de prijs van Cisco voor Outstanding Customer Satisfaction: "Netwerken vormen de basis van onze managed IT-infrastructuren, en die vormen weer de basis van onze IT-outsourcing-services, onze core business. Cisco is dus een zeer strategische partner. De samenwerking loopt prettig én gesmeerd: we hebben inmiddels veel kennis van Cisco-oplossingen. We zijn al meer dan tien jaar actief in de netwerkmarkt en beschikken over een dedicated netwerkteam. Niet alleen besteden we ruim aandacht aan de training van onze medewerkers, ook het onderhouden van de relaties met klanten staat bij ons hoog in het vaandel. Dat klanten dit waarderen, blijkt uit onze uitmuntende score voor klanttevredenheid."

Corporate informatie Fujitsu Services

Fujitsu Services is het Europese IT-services-onderdeel van Fujitsu Limited, een van 's werelds grootste IT-concerns. Op het gebied van IT-services neemt Fujitsu wereldwijd de derde plaats in.

Fujitsu Services ontwerpt, bouwt en beheert IT-infrastructuren voor organisaties uit diverse sectoren en specifieke business solutions voor de logistieke en retailmarkt. Hierbij heeft Fujitsu Services als doel de prestaties van organisaties te verbeteren, zodat zij hun klanten innovatiever, sneller, slagvaardiger en efficiënter kunnen bedienen.

Bij Fujitsu Services in Nederland (Maarssen) zijn ruim 850 IT-specialisten werkzaam. Daarvan zijn er 200 actief bij de internationale Helpdesk en het Infracentre, van waaruit op afstand IT-systemen en -infrastructuren worden beheerd. Fujitsu Services heeft samenwerkingsverbanden met onder andere Fujitsu Siemens Computers, HP, Sun, Cisco, Microsoft en Oracle.

Web: http://nl.fujitsu.com



Ingezonden persbericht