Het Torentje Het laatste Torentje
---
11 februari 2004
Inhoud
* Discussie over Structuurvisie 2015-2030 op stoom *
* Presidium van de raad vergadert *
* Commissie Bestuur *
* Hoorzitting commisie voor bezwaarschriften *
* Oud papier *
* Collecten *
* Hoogeveenseweg afgesloten *
* Wegafsluiting van Leeuwenhoekstraat *
* Buurtbeheer Elim wijzigt spreekuur *
* Werkzaamheden spoorwegovergang *
* Snoeien bomen *
* Discussiebijeenkomsten over nieuw welstandsbeleid Hoogeveen *
* Meld defecte openbare verlichting bij buurtbeheer *
* Tweede raadhuisdebat in burgerzaal gemeentehuis *
* Besluitenlijst B&W *
* Maandelijkse test luid alarm *
* Raad en commissies vergaderen elders *
* Mededelingen *
* Goedkeuring bestemmingsplan Elim, deelplan Wozoco Het Hoosvat *
* Onherroepelijk wijzigingsplan 'Landelijk Gebied Beilen, wijziging
Noorderweg' *
* Structuurvisie Zuideropgaande *
* Toepassing artikel 17 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening *
* Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 2 Wet op de Ruimtelijke
Ordening *
* Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 3 Wet op de Ruimtelijke
Ordening *
* Ingekomen bouwaanvragen *
* Bouwvergunningen *
* Inspraak evenementennota *
* Kapvergunningen *
Discussie over Structuurvisie 2015-2030 op stoom
Na de presentatie voor de gemeenteraad vorige week dinsdag in De
Tamboer is de discussie over de structuurvisie in volle hevigheid
losgebarsten. De presentatie van het discussiestuk door
stedenbouwkundige Ashok Bhalotra heeft de tongen en de pennen aardig
in beroering gebracht. Dinsdagavond kwamen verantwoordelijk wethouder
Thijs Leistra en Ashok Bhalotra nog uitgebreid aan het woord op TV
Drenthe.
De brochure waarin het stedenbouwkundig bureau zijn ideeën, met tal
van nog te maken keuzes en een eerste visie van burgemeester en
wethouders hierop, heeft gepresenteerd is nu ook via de website te
bekijken.
Volgende week organiseert de gemeenteraad drie discussiebijeenkomsten.
* Maandag 16 februari staat in het teken van de kern Hoogeveen: het
centrumgebied, de stadsrandzones en de bedrijventerreinen. Deze
avond begint om 19.30 uur in het Raadhuis.
* Dinsdag 17 februari start de discussie over de dorpen in het
landelijk gebied Zuid om 19.30 uur in restaurant Schoonhoven in
Hollandscheveld.
* Woensdag 18 februari is de laatste discussieavond om 19.30 uur in
ontmoetingscentrum De Wenning in Pesse. Dan komt het landelijk
gebied Noord aan bod.
Uiteraard bent u van harte welkom op deze discussiebijeenkomsten.
Presidium van de raad vergadert
Het presidium van de raad vergadert maandag 16 februari in de b&w
kamer van het gemeentehuis. De vergadering die openbaar is begint om
16.00 uur. Op de agenda staat onder andere
* Besluitenlijst van de vergadering van 19 januari 2004.
* Terugblik op commissievergaderingen.
* Terugblik op raadsvergadering van 29 januari 2004.
* Agendavoorstel raadsvergadering van 26 februari 2004.
* Conceptvoorstel tot instellen vertrouwenscommissie inzake
herbenoeming burgemeester.
* Instelling commissie voor onderzoek van de jaarrekening.
* Aanpassing planning in verband met verschuiving behandeling
jaarrekening in mei in plaats van april 2004.
* Stand van zaken inhoudelijke dynamische lange termijnagenda
2004/2005.
* Stand van zaken raadhuisdebatten.
* Stand van zaken structuurvisie.
* Overige werksessies, informatieve bijeenkomsten, cursussen,
werkbezoeken, hoorzittingen.
De griffier
De bij de agenda behorende stukken liggen tot de vergadering ter
inzage bij de griffier en kunnen op verzoek per e-mail worden
toegezonden. Zij worden ook zoveel mogelijk bekendgemaakt op de
gemeentelijke website www.hoogeveen.nl, onder politiek en bestuur
Commissie Bestuur
De commissie Bestuur vergadert donderdag, 12 februari in het Roelof
van Echtencollege, lokatie Julianastraat in Hoogeveen (voorheen Menso
Alting College). De vergadering die openbaar is begint om 19.30 uur.
De agenda vermeldt onder meer:
* Coffeeshopnotitie. Een meerderheid van het college stelt voor op
grond van deze notitie vestiging van coffeeshops niet langer
geheel tegen te gaan.
* Notitie veiligheid en jongeren. Het college wil een inventarisatie
maken van fysieke voorzieningen voor jongeren en jongeren in kaart
laten brengen die door hun gedrag in aanmerking komen voor
politie- of zorgcontacten.
* Handhaving van reclameregelgeving naar aanleiding van een
toezegging van burgemeester Urlings in de raadsvergadering van 25
september 2003
* Besluitenlijst van het presidium van 19 januari 2004
* Stand van zaken organisatieontwikkeling
Spreekrecht
Voor het begin van raadscommissievergaderingen kunt u gebruik maken
van het spreekrecht. Alle insprekers hebben samen ten hoogste 30
minuten de tijd opmerkingen te maken over de genoemde agendapunten.
Per persoon is maximaal 5 minuten beschikbaar.
Indien u van het spreekrecht gebruik wilt maken, moet u dit voor het
begin van de vergadering meedelen aan de voorzitter. Nadat de
commissie één keer over het agendapunt heeft gesproken, kunt u nog een
korte nadere informatieve toelichting geven.
Inzage in stukken
De stukken voor deze vergadering liggen gedurende twee werkdagen,
voorafgaande aan de vergadering, ter inzage in het
voorlichtingscentrum
Hoorzitting commisie voor bezwaarschriften
De bezwaarschriftencommissie houdt een openbare hoorzitting op
woensdag 18 februari. De hoorzitting is in Commissiekamer 2 van het
gemeentehuis.
* 14.40 uur: belanghebbenden naar aanleiding van het bezwaarschrift
van de heer G. Th. Becker Hof, gericht tegen een besluit van
burgemeester en wethouders tot verlening van een
lichtreclamevergunning aan Schuurman Schoenen.
Oud papier
Woensdag 11 februari t/m vrijdag 13 februari
Prof. Titus Brandsmaschool. De container staat van woensdag 8.00 uur
tot vrijdag 12.00 achter de school op het Blankensplein.
Donderdag 12 februari
PCB de Krullevaar. Het oud papier wordt opgehaald vanaf 18.30 uur.
PCB De Weidebloem. De containers staan op de parkeerplaats naast de
school aan de Schweitzerstraat van 10.00 uur tot 19.30 uur.
Collecten
Deze week gaan collectanten langs de deuren voor de Hersenstichting
Nederland/Nationaal Fonds Geestelijke Volksgezondheid. Volgende week
wordt er gecollecteerd voor Amnesty International.
Hoogeveenseweg afgesloten
De Hoogeveenseweg is tot en met vrijdag 20 februari tussen de
Wijsterseweg en Pesse afgesloten. Dit in verband met
snoeiwerkzaamheden. Het verkeer wordt van 08.00 uur tot en met 16.15
uur omgeleid via Oosterring - Wijsterseweg.
Wegafsluiting van Leeuwenhoekstraat
De Leeuwenhoekstraat is nog tot en met donderdag 12 februari
afgesloten voor alle verkeer. In de straat wordt een verkeersdrempel
aangelegd. Het fiets- en bromverkeer kan wel gewoon door. Aanwonenden
kunnen hun huis bereiken. Als het weer roet in het eten gooit, duurt
de afsluiting langer.
Buurtbeheer Elim wijzigt spreekuur
De wijkbeheerder voor het noordelijke buitengebied houdt zijn
spreekuur in het Vonder in Elim voortaan op woensdagen van 10.00 tot
11.00 uur. Dat was altijd op donderdag van 11.00 uur tot 12.00. De
wijziging is nodig in verband met de uitbreiding van het werkgebied
van de wijkbeheerder. Een spreekuur in een ander dorp viel op
hetzelfde tijdstip. De wijziging is besproken met Plaatselijk Belang
Elim.
Werkzaamheden spoorwegovergang
De firma Strukton Railinfra Noord verricht op de onderstaande data
werkzaamheden aan de spoorwegovergang Pesserstraat.
* Woensdag 11 februari op donderdag 12 februari van 23.00 uur tot
6.45 uur
* Donderdag 12 februari op vrijdag 13 februari van 23.00 uur tot
6.45 uur
* Zaterdag 14 februari op zondag 15 februari van 00.30 uur tot 8.00
uur
* Zondag 15 februari op maandag 16 februari van 00.30 uur tot 6.45
uur
* Maandag 16 februari op dinsdag 17 februari van 00.30 uur tot 6.30
uur
Het verkeer wordt omgeleid met borden. Voor meer informatie kunt u
contact opnemen met J.J. Pieters Wegbeheer Gemeente Hoogeveen,
telefoonnummer 0528 - 291636
Snoeien bomen
Donker Hoveniers snoeit de gehele maand februari aan de Drostenraai en
de Steenbaan.
Discussiebijeenkomsten over nieuw welstandsbeleid Hoogeveen
Iedereen heeft belang bij een aantrekkelijke woonomgeving. Daarom is ooit
het welstandstoezicht ingesteld. Met de nieuwe Woningwet gaat er echter veel
veranderen in de beoordeling van nieuwe bouwwerken. Iedere gemeente moet nu
zelf een welstandsbeleid vaststellen. Voor Hoogeveen is de eerste
ontwerp-welstandsnota klaar.
Uitgangspunt voor de nieuwe welstandsbeoordeling is: duidelijkheid vooraf!
In de toekomst wordt welstand zoveel mogelijk beoordeeld op objectieve
criteria. Voor kleine verbouwingen - zogenaamde licht-vergunningplichtige
bouwwerken - komt er een sneltoets. Voor nieuwe, grotere bouwwerken worden
naast objectgerichte criteria ook gebiedsgerichte criteria voorgesteld.
Eerst discussie
De gemeenteraad moet de nieuwe welstandsnota nog behandelen. In de
vergadering van de raadscommissie Omgeving van januari bleek al dat de
conceptnota nog de nodige discussie oproept. Voordat de definitieve nota de
inspraak ingaat, houdt de gemeente enkele informatie- en
discussiebijeenkomsten:
* Woensdag 11 februari over welstand in het stedelijk gebied.
* Donderdag 4 maart over welstand in de dorpen en het buitengebied.
* Woensdag 10 maart voor deskundigen uit de wereld van bouwen en
wonen.
De drie bijeenkomsten beginnen om 19.30 uur en zijn in de burgerzaal
van het raadhuis. U bent van harte welkom!
Let op: de bijeenkomst voor deskundigen is verplaatst. Vorige week
meldden wij de datum van 18 februari: dat wordt echter woensdag 10
maart!
Inspraak en besluitvorming
Na de informatie- en discussiebijeenkomsten maakt de gemeente een
nieuwe tekst. Deze tekst gaat daarna de inspraak in. Er is dus nog
volop gelegenheid om mee te denken over het nieuwe welstandsbeleid.
Pas na de inspraakronde beslist de gemeenteraad over het nieuwe
welstandsbeleid.
Meld defecte openbare verlichting bij buurtbeheer
Verlichting is een onderdeel van de leefbaarheid in uw omgeving. Het
is vaak heel vervelend als bepaalde lantaarnpalen of andere
verlichtingspunten het niet doen. Als er bij u in de buurt defecte
verlichtingspunten, lantaarnpalen zijn dan kunt u dit doorgeven aan de
wijkbeheerder in uw buurt. Vermeld hierbij de straatnaam en het nummer
dat op de defecte lantaarnpaal of verlichtingspunt staat. De
verlichtingspunten in de Essentgebieden zijn niet allemaal voorzien
van een nummer. Daar kunt het beste de locatie zo nauwkeurig mogelijk
omschrijven.
De melding van defecte verlichting kunt u sinds kort ook via internet
doen. Op de website www.buurtbeheerhoogeveen.nl vindt u de
meldingfomulieren die u kunt invullen. Daar kunt u ook de namen van de
wijkbeheerders en adressen van de wijkkantoren vinden.
Reparaties
Het streven is om een defecte lantaarnpaal binnen twee weken te
repareren. Buurtbeheer heeft hierover afspraken gemaakt met Rendo.
Wanneer er echt gevaarlijke situaties optreden dan wordt de schade zo
snel mogelijk verholpen.
Een beter economisch klimaat in Hoogeveen: (on) bereikbaar?
Tweede raadhuisdebat in burgerzaal gemeentehuis
De gemeenteraad houdt op donderdag 19 februari het tweede
raadhuisdebat. Thema is dan 'Een beter economisch klimaat in
Hoogeveen: (on)bereikbaar?' Het debat heeft de vorm van het
televisieprogramma 'Barend en Witteman'. Gespreksleider is Henk
Kersten van RTV Drenthe. Vooral gasten uit het bedrijfsleven worden
voor dit debat uitgenodigd. Ook het publiek krijgt gelegenheid zich
uit te spreken.
Twee sessies
De avond valt uiteen in twee sessie van elk ongeveer 45 minuten. Het
eerste deel kent een algemeen karakter. Met een viertal gasten wordt
gesproken over de bereikbaarheid van Hoogeveen. Waar liggen de kansen
voor Hoogeveen voor de toekomst (zware industrie, recreatie en
toerisme of juist inzetten op zogenoemde VAL-bedrijven, value added
logistics). Wat is de rol van de gemeente hierin en wat kan het
bedrijfsleven zelf ondernemen? In het tweede deel worden een aantal
concrete onderwerpen behandeld, zoals de revitalisering van De Wieken,
parkmanagement en investeren op MBO+.
Gasten zijn Ed van de Beek, adjunct-directeur van de NOM, Hans Hartog
van het Recreatieschap, Frans Strolenberg van het CNV, Bert Jan
Hemmen, adjunct directeur Dura Vermeer, Bert Willigenburg, oud
raadslid en voormalig directeur van DOC en . van het Hoogeveens
Ondernemers Collectief.
De Raadhuisdebatten vinden plaats in de Burgerzaal van het raadhuis en
beginnen om 19.30 uur. Iedereen is van harte welkom. Meer informatie
is verkrijgbaar bij de griffie van de gemeenteraad, telefoon 291233,
en op www.hoogeveen.nl/raadhuisdebatten
Besluitenlijst B&W
Het college van Burgemeester en Wethouders is akkoord met het
tussenproduct van de structuurvisie 2015-2030 Hoogeveen. Ook heeft het
college ingestemd met het verlenen van een vrijstelling in een
bestemmingsplan voor de realisatie van een woonzorgcomplex aan de
Poolster in Krakeel.
U kunt de wekelijkse openbare besluiten van B&W inzien via
www.hoogeveen.nl/benw en in het voorlichtingscentrum in het raadhuis
Maandelijkse test luid alarm
Ook in 2004 wordt het luid alarm maandelijks getest. Op de eerste
maandag van de maand om 12.00 uur gaat de sirene van het waarschuwing
en alarmeringstelsel. De test duurt éénmaal 1 minuut en 26 seconden.
In 2004 wordt het luid alarm getest op de volgende maandagen:
* 1 maart
* 5 april
* 3 mei
* 7 juni
* 5 juli
* 2 augustus
* 6 september
* 4 oktober
* 1 november
* 6 december
Klachten over het niet of niet goed functioneren van het luid alarm
kunt indienen bij de regionale brandweer. Zij registeren de klachten
en zorgen ervoor dat deze terecht komen bij het ministerie van
Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Raad en commissies vergaderen elders
In verband met de verbouwing van de raadszaal in het gemeentehuis van
Hoogeveen worden in de maanden februari en maart de commissie- en
raadsvergadering op andere locaties gehouden. Er wordt vergaderd in
wijkcentrum De Magneet in Krakeel (Orion 2) en het Roelof van
Echtencollege aan de Julianastraat, voorheen het Menso Alting College.
Het vergaderschema ziet er als volgt uit:
Februari
Commissie Bestuur 12-2 19.30 uur Roelof van Echtencollege
Raadsvergadering 26-2 19.30 uur De Magneet
Maart
Commissie Omgeving 8-3 19.30 uur De Magneet
Commissie Samenleving 9-3 19.30 uur Roelof van Echtencollege
Commissie Bestuur 11-3 19.30 uur Roelof van Echtencollege
Raadsvergadering 25-3 19.30 uur De Magneet
Martin
De verbouwing en herinrichting van de raadszaal duurt naar verwachting
twee maanden. Voor de overtollige inventaris is een goede bestemming
gevonden. De oude tafels en stoelen gaan naar zustergemeente Martin in
Slowakije. Zo zullen de stoelen van de publieke tribune een nieuwe
plek krijgen in de wachtruimtes van het ziekenhuis van Martin.
Mededelingen
Goedkeuring bestemmingsplan Elim, deelplan Wozoco Het Hoosvat
Gedeputeerde Staten van Drenthe hebben bij besluit van 4 februari
2004, kenmerk RW/A9/2003011741 het door de gemeenteraad op 27 november
2003 vastgestelde bestemmingsplan Elim, deelplan Wozoco Het Hoosvat
goedgekeurd.
Het plangebied ligt aan de zuidwestzijde van het dorp Elim, ingeklemd
tussen de bestaande woningen aan De Vaarboom en Het Hoosvat. Het
gebied wordt aan de noordzijde gedeeltelijk begrensd door de
achtererfgrens van de woningen aan De Vaarboom en gedeeltelijk door de
ontsluitingsweg Het Hoosvat. De west- en zuidgrens wordt bepaald door
het trottoir van Het Hoosvat en de oostgrens door de toegangsweg De
Splitting. Doel van het plan is de uitbreiding van het zorgcomplex met
4 aanleunwoningen en de bouw van 6 grondgebonden seniorenwoningen
mogelijk te maken.
Het besluit van Gedeputeerde Staten alsmede het hiervoor genoemde
bestemmingsplan liggen met ingang van donderdag 12 februari 2004 voor
de duur van zes weken voor iedereen ter inzage bij de publieksbalie
Bouwen & Wonen op de tweede verdieping van het Compagnieshuis,
Raadhuisplein 24 in Hoogeveen.
Gedurende bovengenoemde termijn van zes weken kan tegen het
goedkeuringsbesluit van Gedeputeerde Staten beroep worden ingesteld
bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus
20019, 2500 EA Den Haag door:
* een ieder die tijdig bedenkingen heeft ingediend bij Gedeputeerde
Staten tegen het vastgestelde bestemmingsplan;
* een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in
staat is geweest zich tot Gedeputeerde Staten te wenden.
Tevens kan binnen de beroepstermijn een verzoek om voorlopige
voorziening worden ingediend bij de voorzitter van de afdeling
Bestuursrechtspraak van de Raad van State. De werking van het besluit
van Gedeputeerde Staten wordt dan in ieder geval opgeschort tot de
beslissing door de voorzitter van de afdeling Bestuursrechtspraak op
dat verzoek is genomen.
Onherroepelijk wijzigingsplan 'Landelijk Gebied Beilen, wijziging
Noorderweg'
Tegen het besluit van Gedeputeerde Staten van Drenthe van 27 november
2003, kenmerk RW/A15/2003009971, inzake goedkeuring van het
wijzigingsplan 'Landelijk Gebied Beilen, wijziging Noorderweg' is geen
beroep ingesteld bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van
State. Het voornoemde wijzigingsplan, dat een herziening is ingevolge
artikel 11 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening, is hiermee
onherroepelijk. Het plan betreft de realisatie van een paardenfokkerij
op het perceel kadastraal bekend sectie S nr 1348, gelegen ten oosten
van Tiendeveen aan de Noorderweg.
Het wijzigingsplan ligt met ingang van donderdag 12 februari 2004 voor
iedereen op werkdagen tijdens kantooruren ter inzage bij de centrale
publieksbalie in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen.
Structuurvisie Zuideropgaande
Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoogeveen informeren u
hierbij over de voortgang van de Structuurvisie "Bouwmogelijkheden
Zuideropgaande".
Vanwege het planschaderisico heeft het college een sluitende
wettelijke regeling of oplossing waarvan in redelijkheid mag worden
verwacht dat die de rechtelijke toets kan doorstaan afgewacht. In
verband daarmee heeft het werken aan de structuurvisie circa één jaar
stil gelegen.
Desondanks is het nog steeds onduidelijk hoe lang nieuwe wetgeving op
zich zal laten wachten. Het college van Burgemeester en Wethouders
vindt het echter maatschappelijk ongewenst om de procedure tot het
vaststellen van de structuurvisie nog langer aan te blijven houden in
afwachting van mogelijke toekomstige wetgeving. Het college heeft dan
ook besloten om de verdere ontwikkeling en uitwerking van de
structuurvisie weer op te pakken.
Hoe nu verder
De structuurvisie heeft van 31 januari tot en met 27 februari 2002 in
het kader van de inspraak ter inzage gelegen. Hierop heeft de gemeente
veel inspraakreacties ontvangen. De structuurvisie is eveneens voor
vooroverleg naar diverse instantie verzonden. Daarvan zijn enkele
reacties binnengekomen. Met name de reactie van de provincie Drenthe
en de Inspectie Ruimtelijke Ordening noodzaken ons tot nader onderzoek
en overleg.
Er zal dan ook eerst overeenstemming moeten worden bereikt met
bovenstaande instanties. Daarnaast moeten de inspraakreacties op een
goede wijze worden verwerkt zodat vervolgens een reactienota kan
worden opgesteld.
Naar aanleiding van de inspraakreacties en het vooroverleg zal de
structuurvisie aangepast moeten worden. Bovendien zal de
structuurvisie aangepast moeten worden indien er geen nieuwe sluitende
wettelijke regeling is met betrekking tot planschade op het moment dat
de structuurvisie zal worden vastgesteld. In dat geval wordt in de
structuurvisie opgenomen dat slechts aan individuele bouwplannen
medewerking kan worden verleend indien in verband met de planschade de
economische uitvoerbaarheid van het plan in voldoende mate verzekerd
is. De economische uitvoerbaarheid is in voldoende mate verzekerd
indien partijen onderling een afdoende regeling hebben getroffen.
Tot slot merken wij nog op dat wij niet eerder een bouwplan, die aan
alle gestelde vereisten voldoet, in behandeling kunnen nemen voordat
de structuurvisie is vastgesteld en GS van Drenthe een verklaring van
geen bezwaar hebben afgegeven.
Het college van Burgemeester en Wethouders vraagt om begrip voor het
feit dat de aanpassing van de structuurvisie enige tijd zal vergen en
vertrouwt erop u hiermee vooreerst voldoende te hebben geïnformeerd.
Toepassing artikel 17 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen hebben het voornemen om met
toepassing van artikel 17 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
vrijstelling te verlenen van het bestemmingsplan
Steenbergerweiden-Zuid 1^e uitwerking ten behoeve van de volgende
bouwaanvraag:
* Stichting Gezondheidscentrum "De Weide" voor het plaatsen van een
tijdelijke kantooraccommodatie op het perceel De Zaaier 6 te
Hoogeveen.
Het bouwplan ligt met ingang van 12 februari 2004 gedurende twee weken
voor iedereen ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen en
Wonen, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen.
Gedurende deze termijn kunt u bij Burgemeester en Wethouders,
schriftelijk uw zienswijze naar voren brengen tegen het verlenen van
vrijstelling van het van toepassing zijnde bestemmingsplan, ten
behoeve van de uitvoering van dit bouwplan.
Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 2 Wet op de Ruimtelijke Ordening
Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoogeveen hebben het
voornemen om met toepassing van artikel 19 lid 2 van de Wet op de
Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van de geldende
bestemmingsplannen Plan in Hoofdzaak en Schoonhoven ten behoeve van de
volgende bouwaanvragen:
* W. Smit, voor het bouwen van een kapschuur op het perceel Wilfred
Stillweg 7 te Hollandscheveld;
* M. van Staaten, voor het bouwen van een berging op het perceel
Beukerswijk 3A te Hollandscheveld.
De bouwaanvragen liggen met ingang van 12 februari 2004 gedurende vier
weken voor iedereen ter inzage bij de centrale balie van de sector
Bouwen en Wonen, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen.
Gedurende deze termijn kunt u schriftelijk uw zienswijze omtrent de
aanvragen bij Burgemeester en Wethouders kenbaar maken.
Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 3 Wet op de Ruimtelijke Ordening
Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoogeveen hebben het
voornemen om met toepassing van artikel 19 lid 3 van de Wet op de
Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van de
bestemmingsplannen Venesluis, Erflanden 3^e uitwerking en Wolfsbos ten
behoeve van de volgende bouwaanvragen:
* H. Kikkert, voor het bouwen van een berging op het perceel
Kymmellstraat 46 te Hoogeveen;
* Aannemingsbedrijf Roosdom Tijhuis, voor het plaatsen van een
carport op het perceel Groot Koolwitje 3 te Hoogeveen;
* J. Oelen, voor het uitbreiden van een garage op het perceel
Leeuweriklaan 24 te Hoogeveen.
De bouwaanvragen liggen met ingang van 12 februari 2003 gedurende vier
weken voor iedereen ter inzage bij de centrale balie van de sector
Bouwen en Wonen, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen.
Gedurende deze termijn kunt u schriftelijk uw zienswijze omtrent de
aanvragen bij Burgemeester en Wethouders kenbaar maken.
Ingekomen bouwaanvragen
Lichte bouwaanvragen
* Salomons C., uitbreiden van een woning, Tilber 21
* Broekman J.T., uitbreiden van een woning, Jos van Aalderenlaan 34
* Spitse J.A., uitbreiden van een woning, De Drift 58
* Brink H., uitbreiden van een woning met erker, van Limburg
Stirumstraat 40
* Prent J., plaatsen van een carport, De Plevier 66
* Scholing J.J., wijzigen van de kapconstructie van een woning,
Etstoelstraat 1
* Rozendal E.B., geheel schilderen van het pand 'De Pieperij',
Hoofdstraat 161
Reguliere bouwaanvragen
* Steenbergen J., bouwen van een ligboxenstal, Fluitenbergseweg 82,
Fluitenberg
* Loman C.J., uitbreiden van een bedrijfspand, Hoofdstraat 94
* Vos H., bouwen van een dubbele woning, Het Hoosvat (kavel 71),
Elim
* Metselaar J.M., bouwen van een 2^1 kapwoning, Het Hoosvat (kavel
69), Elim
* Van Haren Schoenen B.V., uitbreiden van een winkel (begane grond
achterzijde), plaatsen van een nieuwe pui en reclame, verplaatsen
van de trapopgang naar de achterzijde van de bovenwoning,
Hoofdstraat 205
* Delta Daily Sweets B.V., tijdelijk plaatsen van 4 mobiele units,
Parmentierstraat 16
* Hartog den C., bouwen van een vrijstaande woning, Boerdijk,
Nieuwlande
* Jansen H., bouwen van een bedrijfswoning en een stallingsruimte
voor auto's, Fabrieksweg - De Vos van Steenwijklaan
Reguliere bouwaanvraag fase I
* Jansen H., bouwen van een tweede dienstwoning, Fabrieksweg - De
Vos van Steenwijklaan
Nadere informatie over bovengenoemde bouwplannen is verkrijgbaar bij
de afdeling Bouw- en Woningtoezicht in het Compagnieshuis,
Raadhuisplein 24
Bouwvergunningen
Lichte bouwvergunningen
* Morland S.L., uitbreiden van een woning, Barsweg 102,
Hollandscheveld
* Wemmenhove A., uitbreiden van een woning, Hoveniersland 56,
Noordscheschut
* Hoogeveen R., plaatsen van een carport, Zuiderweg 17
* Caat ten H.F., bouwen van een garage, Ds Kooimanstraat 34,
Hollandscheveld
* Veenstra I.D., wijzigen van een stalen kanteldeur in een dubbel
raam, Het Lage Holt 29
* Wemmenhove J.A., verbouwen van een garage, Dorpsstraat 57, Pesse
* Hoogeveen C., plaatsen van reclameborden op een gevel, Piet
Heinstraat
Reguliere bouwvergunningen
* Kwakernaak L., verbouwen van een opslagruimte tot kantoor en het
wijzigen van de voorgevel, Willemskade 1
* De Jong & Laan Accountants, uitbreiden van kantoorruimte en het
verplaatsen van het entree, Schutstraat 124
* Sperwer Winkelprojecten, uitbreiden van een supermarkt, 't Hoekje
11-13, Hollandscheveld
* Gemeente Hoogeveen, aanbrengen van een deurkozijn (ter vervanging
van bestaand raamkozijn) in de westgevel en het bijplaatsen van
stalen vluchttrappen tegen de buitengevel van de trouwzaal,
Raadhuisplein 1
* Siers-Kooi I.C.C., herbouwen van een schuur en garage, Nuil 4,
Pesse
Reguliere bouwvergunning met instandhoudingtermijn
* Gemeente Hoogeveen, gedeeltelijk uitbreiden van een tijdelijke
kantoorunit, K. de Raadstraat (naast nr 4)
Wijziging bouwvergunning
* Meijerink H.J., bouwen van een bedrijfswoning en bedrijfshal,
Abraham Niehuesstraat 5, Hollandscheveld
Reguliere bouwvergunning fase I
* Vestia Participaties B.V., bouwen van vier woningen, Splitting
(kavel 3-4-5-6), Nieuweroord
Tegen de verleende vergunningen kunt u binnen zes weken na dagtekening
van de brief behorende bij de vergunning een gemotiveerd
bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders
van Hoogeveen.
Inspraak evenementennota
Op de internetsite www.hoogeveen.nl/evenementen/ kunt u van 15
februari tot en met 15 maart 2004 de concept-tekst van de
evenementennota lezen. Deze beleidsnota geeft voorwaarden aan waar
organisatoren van evenementen die in onze gemeente in de openlucht
plaatsvinden aan dienen te voldoen. Belangrijk onderdeel in deze
beleidsnota is het voorstel om een beperking te stellen aan het aantal
evenementen per evenementenlocatie per kalenderjaar en om de
geluidsnormen los te laten. U kunt uw zienswijze op de concept-tekst
geven tot 15 maart 2004. U kunt dit schriftelijk doen (Postbus 20.000,
7900 PA Hoogeveen); u kunt ons ook mailen (e.a.dam@hoogeveen.nl). Na
15 maart zullen wij de zienswijzen meenemen bij de besluitvorming.
Ronde van Drenthe
Stichting Ronde van Drenthe heeft een aanvraag voor het verkrijgen van
een evenementenvergunning ingediend voor het mogen organiseren van
(een deel van) de wielerronde in onze gemeente op vrijdag 9 april en
zaterdag 10 april 2004. Voor nadere informatie over bijvoorbeeld de
routes kunt u contact opnemen met de afdeling Algemeen, Bestuurlijke
en Juridische Zaken, telefoonnummer 291 244.
Kapvergunningen
De gemeente Hoogeveen heeft een kapvergunning verleend aan:
* J. Spreeuw, voor een eik en een douglas, staande aan de
achterzijde van De Santbrincke 16 in Fluitenberg
* P. Trust, voor een christusdoorn, staande aan de achterzijde van
Kanaalweg 13a in Hoogeveen
Tegen deze verleende vergunningen kunt u binnen zes weken na
dagtekening van de brief behorende bij de vergunning een gemotiveerd
bezwaarschrift indien bij het college van Burgemeester en Wethouders.
© Copyright Gemeente Hoogeveen
Gemeente Hoogeveen