Ingezonden persbericht


Persbericht 10 februari 2004

Klant Contact Centers strijden om de Nationale Contact Center Awards

Ook dit jaar strijden Nederlandse klant contact centers om de fel begeerde NCCA prijzen. Steeds meer bedrijfseigen (zgn. in huis) contact centers schrijven zich hiervoor in. De Gala Avond, die op 27 april ergens centraal in Nederland wordt gehouden, trekt opnieuw erg veel bezoekers.

Het bestuur van de Stichting NCCA is samen met BBP (Beerens Business Press) druk in de weer om de Gala avond van de Nationale Contact Center Awards te organiseren. In alle vier categorieën (in huis dan wel facilitair en kleiner dan wel groter dan 80 seats) heeft een ruim aantal deelnemers zich ingeschreven. Opvallend is daarbij dat er een verrassend hogere intekening is bij de grote in huis contact centers: Klant Contact Centers van grote bedrijven die hun klantcontacten grotendeels of uitsluitend zelf afhandelen. "Dat is een uitermate positieve ontwikkeling", aldus Hans Bach namens het bestuur van de Stichting NCCA, "omdat het aangeeft dat het belang van goed klantcontact nu ook is doorgedrongen tot het hogere management van grote bedrijven en instellingen met een eigen klant contact center". De jury van de NCCA zal, dit jaar onder aanvoering van Maton Sonnemans, in maart een groot aantal contact centers bezoeken om de cases en de bedrijven te beoordelen. De Nationale Contact Center Awards worden tijdens een grote Gala Avond als onderdeel van TCD 2004 op dinsdagavond 27 april uitgereikt. Het event TCD 2004 vindt plaats van 27 tot 29 april in de Jaarbeurs te Utrecht en is het grootste in de Benelux op het gebied van klantcontact en relatiemanagement. Op de zorgvuldig geselecteerde locatie waar dit jaar het Galafeest georganiseerd wordt, is slechts plaats voor maximaal 550 personen. Het aantal bezoekers stijgt ieder jaar: van 350 in 1999 naar 470 in 2002 en vorig jaar kende de Gala avond 570 bezoekers. Alhoewel er nog geen wervende campagnes voor het bezoeken van de avond zijn gestart, is bijna 60% van de stoelen al gereserveerd. Mensen die de avond willen meemaken wordt dan ook aangeraden vooral tijdig plaatsen te reserveren.

De NCCA wordt volledig ondersteund door, en is een initiatief van, het PACCT (Professionele Arbeidsintermediairs in Contact Centers en Telebusiness) en Call'm B.V. Pacct leden zijn: Manpower Contact Center Services, Randstad Callflex en Teleprofs.

Neem voor meer informatie contact op met:

BBP bv, Peter van Balsfoort, Postbus 276, 3440 AG Woerden, tel.: (0348) 415 305, fax: (0348) 410 731, e-mail: p.vanbalsfoort@bbp.net

Stichting NCCA, Hans Bach voorzitter., mobiel 06 54 27 00 00. e-mail: h.bach@callm.nl


---- --