PERSBERICHT - 2004-02-13
Persverklaring laatste ontwikkelingen Transatlantische route
DCA op zoek naar alternatief voor passagiers
De Curaçaose luchtvaartmaatschappij DCA (Dutch Caribbean Airlines) is
druk bezig met het zoeken naar een alternatief voor passagiers die een
ticket hebben gekocht. Vanaf 12 februari 2004 zal DCA gebruik maken
van 50% van de stoelencapaciteit van het Air Holland toestel op de
route Amsterdam-Curaçao v.v. Dat staat in een vandaag op Curaçao
uitgegeven persverklaring
Tijdens de huidige interimperiode zal DCA al het
mogelijke doen om haar passagiers die in het bezit zijn van een ticket
zoveel mogelijk te vervoeren. Anderzijds heeft DCA besloten om de
ticketprijs te restitueren aan passagiers die hun geld terug willen.
DCA zal in dat geval geen annuleringskosten in rekening brengen op
reeds gekochte tickets voor vluchten met een vertrekdatum vóór 15
maart 2004.
De DCA-vluchten op de route Amsterdam-Curaçao v.v. werden aanvankelijk
uitgevoerd door de Belgische luchtvaartmaatschapij Sobelair. Deze
maatschappij ging op 19 januari failliet. Sindsdien trachtte DCA op
verschillende manieren aan haar verplichtingen te voldoen. Dat
gebeurde onder meer, door gebruik te maken van vrije stoelen op Air
Holland vluchten tussen Amsterdam en Curaçao.
Passagiers die bij DCA hun ticket hebben geboekt en vanuit Nederland
zouden vertrekken kunnen contact opnemen met het DCA-kantoor in
Rotterdam en passagiers die vanuit Curaçao zouden vertrekken met het
kantoor op Curaçao.
Passagiers die informatie willen hebben over de dag en het tijdstip
van een mogelijke terugreis kunnen daarover contact opnemen met hun
touroperator of met het DCA-kantoor.
TELEFONISCHE BEREIKBAARHEID:
DCA is op de volgende nummers voor passagiers telefonisch bereikbaar:
- Rotterdam tel. nr.: 010 2409910
- Curaçao tel.nr. : 5999 869-5533
TOEKOMST
Volgens Vice President Commercial Sales van DCA, de heer Cesar Prince,
wordt er hard gewerkt
aan een structurele oplossing voor het vervoersprobleem.