PERSBERICHT - 2004-02-13

Persverklaring laatste ontwikkelingen Transatlantische route

DCA op zoek naar alternatief voor passagiers

De Curaçaose luchtvaartmaatschappij DCA (Dutch Caribbean Airlines) is druk bezig met het zoeken naar een alternatief voor passagiers die een ticket hebben gekocht. Vanaf 12 februari 2004 zal DCA gebruik maken van 50% van de stoelencapaciteit van het Air Holland toestel op de route Amsterdam-Curaçao v.v. Dat staat in een vandaag op Curaçao uitgegeven persverklaring

Tijdens de huidige interimperiode zal DCA al het mogelijke doen om haar passagiers die in het bezit zijn van een ticket zoveel mogelijk te vervoeren. Anderzijds heeft DCA besloten om de ticketprijs te restitueren aan passagiers die hun geld terug willen. DCA zal in dat geval geen annuleringskosten in rekening brengen op reeds gekochte tickets voor vluchten met een vertrekdatum vóór 15 maart 2004.

De DCA-vluchten op de route Amsterdam-Curaçao v.v. werden aanvankelijk uitgevoerd door de Belgische luchtvaartmaatschapij Sobelair. Deze maatschappij ging op 19 januari failliet. Sindsdien trachtte DCA op verschillende manieren aan haar verplichtingen te voldoen. Dat gebeurde onder meer, door gebruik te maken van vrije stoelen op Air Holland vluchten tussen Amsterdam en Curaçao.

Passagiers die bij DCA hun ticket hebben geboekt en vanuit Nederland zouden vertrekken kunnen contact opnemen met het DCA-kantoor in Rotterdam en passagiers die vanuit Curaçao zouden vertrekken met het kantoor op Curaçao.

Passagiers die informatie willen hebben over de dag en het tijdstip van een mogelijke terugreis kunnen daarover contact opnemen met hun touroperator of met het DCA-kantoor.

TELEFONISCHE BEREIKBAARHEID:

DCA is op de volgende nummers voor passagiers telefonisch bereikbaar:
- Rotterdam tel. nr.: 010 2409910

- Curaçao tel.nr. : 5999 869-5533

TOEKOMST
Volgens Vice President Commercial Sales van DCA, de heer Cesar Prince, wordt er hard gewerkt
aan een structurele oplossing voor het vervoersprobleem.