Gemeente Utrecht

Gemeente breidt dienstverlening uit via internet

Als eerste van de tien wijkbureaus en wijkservicecentra van de gemeente Utrecht heeft wijkbureau Noordoost op 17 februari een digitaal meldingformulier op de website www.utrecht.nl/noordoost in gebruik genomen. Wijkbureau Oost en wijkservicecentrum Vleuten De Meern volgen kort daarna. Het is de bedoeling dat alle wijkbureaus nog dit jaar deze nieuwe service gaan bieden.

Wijkwethouder Jan van Zanen, ook verantwoordelijk voor ICT-beleid binnen de gemeente, meent dat de kwaliteit van de dienstverlening aan de mensen in de wijk hiermee een goede impuls krijgt. "Op elk gewenst moment kunnen bewoners en ondernemers uit de wijk meldingen aan het wijkbureau doorgeven. Scheefgereden paaltjes, afgewaaide takken, losse stoeptegels, etc., je kunt ze vanaf 16 februari nog sneller en gemakkelijker melden. Mensen zijn niet meer afhankelijk van de openingstijden van het wijkbureau en kunnen direct reageren als ze iets willen doorgeven. Dat is een verbetering". Tijdens de normale openingstijden registreert het wijkbureau de melding en zorgt dat deze snel en adequaat terechtkomt bij de juiste personen of instanties die ermee aan de slag gaan. De service is extra; de oude vertrouwde manier persoonlijk of telefonisch meldingen door te geven aan het wijkbureau blijft natuurlijk bestaan.

Noot voor de media:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Natasja Kool of Jan van Arkel van Wijkbureau Noordoost, Wittevrouwensingel 88. Tel. (030) 286 39 40.

Utrecht, 17 februari 2004.