Ingezonden persbericht


Persbericht

"Allianties als innovatieve marketingstrategie, ....de crux voor ondernemen in 2004"

Snelle marktontwikkelingen dwingen tal van ondernemingen tot het vormen van samenwerkingsverbanden. Samenwerking om de concurrentie voor te blijven. Er zijn tal van bekende voorbeelden: DE en Philips, Swatch en Mercedes, Nike en Philips, enz.

De voorbeelden zijn bekend. Maar hoe pak je het aan? Wat zijn de kritische succesfactoren voor alliances? Op 17 februari (dinsdagavond, in Huizen) heeft het Platform Innovatie in Marketing een aantal toppers in Nederland bereid gevonden Alliance Management vanuit theorie en praktijk te belichten.

Prof. Dr, Ard-Pieter de Man (Hoogleraar TU Eindhoven en adviseur) is de goeroe in Nederland op het gebied van internationaal alliance management en gaat vanuit zijn dagelijkse praktijk in op succesvolle internationale samenwerkingsverbanden: Philips/Sara Lee, McDonalds/ Coca Cola / Disney.

Drs. Hendrik Jan Zandbergen (Business Transformatie Groep) gaat het hebben over marketingstrategie en Alliance Management. Hierbij komen samenwerkingsverbanden in de food- en retailmarkt (met name supermarkten) aan de orde. Ook zal de samenwerking tussen Achmea (verzekeringen) en de Rabobank worden belicht .

Ir. Frits Bussemaker (Staffware) belicht de allianties in de ICT-wereld. Hij gaat in op de 'how to do' bij ICT-allianties die de komende jaren sterk zullen gaan groeien. Eveneens zal hij de strategische samenwerking beschrijven tussen Staffware en ATOS Origin.

De locatie is SAS in Huizen. Inschrijven via de PIM-website: http://www.pimonline.nl/.

Drs. P. Verhaagen
Bestuurslid PIM
T: 035-602 67 58
M: 06-54 300 588