TENNE MARKETINGPROJECTEN

Prijzenoorlog blijft niet beperkt tot supermarktkanaal

De prijzenoorlog tussen de supermarkten woedt nog steeds in alle hevigheid. Het lijkt erop dat prijs het is enige is waar het nog om draait. De invoering van de euro heeft een opzwepend effect gehad op alle prijzen, maar waarom alleen een prijzenoolog in de supermarkten?

Volgens Tenne Marketingprojecten uit Rotterdam kan er ook in de communicatiebranche aardig wat marge ingeleverd worden. En daarom is het bedrijf een prijsoffensief gestart. 'Wij bieden kwalitatief goede diensten tegen beduidend lagere tarieven dan gebruikelijk. Soms scheelt het bijna 70 tot 80%!', licht Leantine van Reek toe. Zij heeft Tenne nu meer dan een jaar geleden opgestart.

Tenne is erin gespecialiseerd merken of MKB bedrijven op een andere manier onder de aandacht te brengen van haar doelgroep. 'Het liefste plaatsen we geen advertenties voor onze klanten, maar bouwen we aan naamsbekendheid door bijvoorbeeld free publicity te genereren. Dat is een relatief goedkope manier om je product of dienst onder de aandacht te brengen,' verklaart Van Reek. Wel is Tenne van mening dat deze branche ook wel wat opschudding kan gebruiken.

Waarschijnlijk door de vrij ondoorzichtige markt en prijsvoering, heeft een afnemer nauwelijks door dat hij zo veel betaalt. De afnemer is in de communicatiebranche compleet uit het oog verloren en dat nog wel tegen alle marketingwetten in!