TENNE MARKETINGPROJECTEN
Prijzenoorlog blijft niet beperkt tot supermarktkanaal
De prijzenoorlog tussen de supermarkten woedt nog steeds in alle
hevigheid. Het lijkt erop dat prijs het is enige is waar het nog om
draait. De invoering van de euro heeft een opzwepend effect gehad op
alle prijzen, maar waarom alleen een prijzenoolog in de
supermarkten?
Volgens Tenne Marketingprojecten uit Rotterdam kan er ook in de
communicatiebranche aardig wat marge ingeleverd worden. En daarom is
het bedrijf een prijsoffensief gestart. 'Wij bieden kwalitatief goede
diensten tegen beduidend lagere tarieven dan gebruikelijk. Soms
scheelt het bijna 70 tot 80%!', licht Leantine van Reek toe. Zij heeft
Tenne nu meer dan een jaar geleden opgestart.
Tenne is erin gespecialiseerd merken of MKB bedrijven op een andere
manier onder de aandacht te brengen van haar doelgroep. 'Het liefste
plaatsen we geen advertenties voor onze klanten, maar bouwen we aan
naamsbekendheid door bijvoorbeeld free publicity te genereren. Dat is
een relatief goedkope manier om je product of dienst onder de aandacht
te brengen,' verklaart Van Reek. Wel is Tenne van mening dat deze
branche ook wel wat opschudding kan gebruiken.
Waarschijnlijk door de vrij ondoorzichtige markt en prijsvoering,
heeft een afnemer nauwelijks door dat hij zo veel betaalt. De afnemer
is in de communicatiebranche compleet uit het oog verloren en dat nog
wel tegen alle marketingwetten in!