Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Andrew Jarman nieuwe Managing Director Fujitsu Services B.V.

Maarssen, 18 februari 2004

Andrew Jarman (46) is per 16 februari 2004 benoemd als Managing Director van Fujitsu Services in Nederland. Tot deze datum was hij verantwoordelijk voor de internationale retailstrategie van de organisatie. Jarman is de opvolger van Frank Boekel die per 1 februari jl. is aangesteld als EMEA Marketing Directeur bij Fujitsu Services.

Jarman trad in 1998 als Director Application Management in dienst bij ICL (onder welke naam Fujitsu Services vóór 1 april 2002 opereerde). Vanuit het Engelse Bracknell stuurde hij in totaal 800 medewerkers aan, verspreid over 25 vestigingen, die de applicatieportfolio's van ruim 50 klanten beheerden. Voorjaar 2002 ging Jarman aan de slag op het EMEA-hoofdkantoor van Fujitsu Services in Slough, waar hij verantwoordelijk werd voor de retailbusiness in de EMEA-regio. Later dat jaar vertrok hij naar Zwitserland om de functie van Managing Director op zich te nemen. Een half jaar later werd hij tevens Managing Director in Oostenrijk. Daarnaast gaf Jarman leiding aan de Retail Strategy Group, waarin hij de lijnen uitzette voor de internationale retailstrategie van Fujitsu Services.

Voordat Jarman bij ICL in dienst trad, was hij Managing Director van AG Solutions (AGS), tegenwoordig onderdeel van Fujitsu Consulting. AGS, dat zich richtte op de levering van Application Management Services, was een gezamenlijke dochteronderneming van Amdahl en British Gas. Daarvoor werkte hij respectievelijk negen jaar bij Amdahl en acht jaar bij IBM, hoofdzakelijk in salesfuncties. Jarman studeerde aan Bristol University, waar hij in 1979 een graad behaalde in politieke wetenschappen en economie.

De kersverse Managing Director van Fujitsu Services is verheugd over zijn nieuwe baan. Hij beschouwt deze als een bijzondere uitdaging. "Onze business in Nederland biedt enorme kansen. Fujitsu Services maakt een succesvol jaar door, met fraaie salesresultaten, vooral in Engeland. Grootste prioriteit is dat we de mogelijkheden die we hebben binnen de Fujitsu Groep optimaal benutten. Ik zie het dan ook als een van mijn voornaamste taken om onze kwaliteiten goed over het voetlicht te brengen bij andere onderdelen van de groep. Door ons te profileren en door te profiteren van de marketingmogelijkheden van collega-bedrijven kunnen we onze salesomzet vergroten. Dit alles biedt ons een prachtkans de lokale markt breder te bedienen en nieuwe opdrachten te verwerven."

Corporate informatie Fujitsu Services

Fujitsu Services is het Europese IT-services-onderdeel van Fujitsu Limited, een van 's werelds grootste IT-concerns. Op het gebied van IT-services neemt Fujitsu wereldwijd de derde plaats in.

Fujitsu Services ontwerpt, bouwt en beheert IT-infrastructuren voor organisaties uit diverse sectoren en specifieke business solutions voor de logistieke en retailmarkt. Hierbij heeft Fujitsu Services als doel de prestaties van organisaties te verbeteren, zodat zij hun klanten innovatiever, sneller, slagvaardiger en efficiënter kunnen bedienen.

Bij Fujitsu Services in Nederland zijn ruim 850 IT-specialisten werkzaam. Daarvan zijn er 200 actief bij de internationale Helpdesk en het Infracentre, van waaruit op afstand IT-systemen en -infrastructuren worden beheerd. Fujitsu Services heeft samenwerkingsverbanden met onder andere Fujitsu Siemens Computers, HP, Sun, Cisco, Microsoft en Oracle.

Meer informatie: http://nl.fujitsu.com