PERSBERICHT - 2004-02-18
Maison de la France lanceert zijn 'french kiss'
Maison de la France Nederland, het Frans Verkeersbureau, lanceert deze
maand zijn nieuwe jongerencampagne. Het doel van deze actie is het
ouderwetse en degelijke imago van het toerisme in Frankrijk oppoetsen
bij de Nederlandse jongeren.
Ten tweede wil Maison de la France de interesse van jongeren in de
vakantiebestemming Frankrijk stimuleren en ze uitnodigen om te
genieten van veel vakantieaanbiedingen (eropuit, fun, actief bezig
zijn). Tegelijkertijd met deze campagne wordt een prijsvraag voor
studenten georganiseerd. Er zijn heerlijke vakanties in Frankrijk te
winnen.
De french kiss . Onder alle jongeren bekend! Wie kent 'm niet?
De oorspronkelijke definitie van french
kiss spreekt jongeren aan en is opvallend: 'een openmond-kus waarbij
je je tong in de mond van de ander steekt [synoniem voor soul kiss,
deep kiss]'.
De internetsite www.voulez-vous.nl moet jongeren nieuwsgierig maken.
· Meer dan 200 posters zoals deze worden naar hogescholen en
universiteiten in de belangrijkste Nederlandse steden gestuurd.
· 100.000 gratis ansichtkaarten worden uitgedeeld om jongeren te
informeren over de prijsvraag betreffende Frankrijk, georganiseerd
door het Frans Verkeersbureau.
· Promotieteams bezoeken enkele hogescholen en universiteiten.
· Op de internetsite www.voulez-vous.nl vindt u de komende weken alle
informatie over de vakantiemogelijkheden in het nieuwe Frankrijk voor
jongeren. Bovendien vermeldt deze site alles over deelname aan de
prijsvraag.