PERSBERICHT - 2004-02-18

Maison de la France lanceert zijn 'french kiss'

Maison de la France Nederland, het Frans Verkeersbureau, lanceert deze maand zijn nieuwe jongerencampagne. Het doel van deze actie is het ouderwetse en degelijke imago van het toerisme in Frankrijk oppoetsen bij de Nederlandse jongeren.

Ten tweede wil Maison de la France de interesse van jongeren in de vakantiebestemming Frankrijk stimuleren en ze uitnodigen om te genieten van veel vakantieaanbiedingen (eropuit, fun, actief bezig zijn). Tegelijkertijd met deze campagne wordt een prijsvraag voor studenten georganiseerd. Er zijn heerlijke vakanties in Frankrijk te winnen.

De french kiss . Onder alle jongeren bekend! Wie kent 'm niet?

De oorspronkelijke definitie van french kiss spreekt jongeren aan en is opvallend: 'een openmond-kus waarbij je je tong in de mond van de ander steekt [synoniem voor soul kiss, deep kiss]'.

De internetsite www.voulez-vous.nl moet jongeren nieuwsgierig maken.

· Meer dan 200 posters zoals deze worden naar hogescholen en universiteiten in de belangrijkste Nederlandse steden gestuurd.

· 100.000 gratis ansichtkaarten worden uitgedeeld om jongeren te informeren over de prijsvraag betreffende Frankrijk, georganiseerd door het Frans Verkeersbureau.

· Promotieteams bezoeken enkele hogescholen en universiteiten.

· Op de internetsite www.voulez-vous.nl vindt u de komende weken alle informatie over de vakantiemogelijkheden in het nieuwe Frankrijk voor jongeren. Bovendien vermeldt deze site alles over deelname aan de prijsvraag.