Ingezonden persbericht


Persbericht

DELT ICT Services introduceert
Remote Documentum System Support Services

Algemeen basis operationeel systeembeheer en Additionele support diensten

Eindhoven / Bornem - 18 februari 2004 - DELT ICT Services - de Benelux technologie-dienstverlener gespecialiseerd in document- en content management oplossingen gebaseerd op het Documentum-softwareplatform - biedt nu de mogelijkheid om het operationeel beheer van Documentum-systemen deels door technisch gespecialiseerde DELT-medewerkers te laten verrichten. Deze dienst wordt al aan een aantal relaties geleverd; via het team van specifiek hiervoor getrainde medewerkers wordt de mogelijkheid nu ook opgenomen in het toch al brede Documentum-dienstenpakket van Delt.

Het basis operationeel systeem beheer omvat de systeemscan, ad-hoc signalering en user management. Aan het einde van iedere maand wordt een totaaloverzicht van het geconstateerde systeemgebruik opgemaakt en met aanbevelingen en adviezen opgestuurd.
Systeemscan - Via een secure remote verbinding (VPN) wordt drie maal per week een technische scan uitgevoerd van het Documentum-systeem. In deze scan wordt aan de hand van een gestructureerde checklist het functioneren van het systeem geïnventariseerd en worden de diverse systeem- en log-files geanalyseerd. Ad-hoc signalering - Bij constatering van aspecten die het functioneren van het systeem op korte termijn nadelig kunnen beïnvloeden, worden die direct na constatering gemeld.
User management - Invoeren van nieuwe gebruikers en het deactiveren alsmede het verwijderen van bestaande gebruikers in de DocBase is onderdeel van het operationeel beheer.
Als additionele supportdienst is, onder meer, reactief on-site systeem beheer beschikbaar. DELT-medewerkers voeren on-site systeembeheertaken uit bij de klant. Dit reactief beheer kan als een standaard interventieprocedure worden overeengekomen als een dreigende calamiteit wordt geconstateerd of als resultaat van de maandelijkse rapportage.

"De outsourcing van het beheer en onderhoud van de Documentum-omgeving vereist specifieke kennis", stelt Hans Zwartjens, managing director van DELT Benelux. "Wij leveren als officieel Documentum-partner een groot aantal eindgebruikers-, programmeer- en systeembeheerders-opleidingen voor het gebruik van de nieuwste Documentum-softwarefuncties. De uitbreiding van ons dienstenpakket met Remote Documentum System Support Services is dan ook een logische stap."

DELT ICT Services bv (NL), Postbus 7187, 5605 JD EINDHOVEN. Tel.: +31 40 2507900, fax: +31 40 2507911, www.delt.nl

DELT ICT Services bvba (B), van Kerckhovenstr. 110 - gebouw5, bus 206, B-2880 BORNEM. Tel.: +32 3 8904660, fax: +32 3 8904661, www.delt.be

DELT ICT Services
DELT ICT Services BV / DELT ICT Services BVBA is een Benelux technologiedienstverlener die gespecialiseerd is in document- en content management oplossingen. De onderneming richt zich met name op het leveren van hoogwaardige en gespecialiseerde diensten rond de analyse en realisatie van document- en content management functies en -oplossingen. Dit zowel als onderaannemer en als hoofdaannemer.
DELT ICT Services heeft haar diensten volledig geconcentreerd rond de nieuwste softwarefuncties van Documentum en alle daaraan verbonden ondersteunende softwareproducten en -technologieën. Dit is met name van toepassing op alle webgebaseerde toepassingsmogelijkheden. DELT ICT Services is daardoor dé Documentum Signature Partner in de Benelux.
Als officieel Documentum partner levert DELT tevens een groot aantal eindgebruikers-, programmeer- en systeembeheerders-opleidingen voor het gebruik van de nieuwste Documentum-softwarefuncties. Het betreft hier zowel standaard als maatwerk opleidingen in klassikale of individuele setting. Bij voldoende deelnemers kunnen de opleidingen ook in-huis worden gegeven. DELT ICT Services werkt constant aan de verdere verdieping van haar kennis van de Documentum-oplossingen. Hiervoor is DELT vaak nauw betrokken bij het Documentum "new-product test- en release programma". Hierdoor kan DELT zich vroegtijdig een beeld vormen van de nieuwste mogelijkheden en de eventuele veranderingsconsequenties van deze nieuwe Documentum-softwarefuncties. Met de kennis en diensten van DELT ICT Services halen organisaties meer gebruiksrendement uit hun investering in software van Documentum.