Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
WebWereld gaat betaalde content aanbieden
HAARLEM, 18 februari - WebWereld, de grootste ict-nieuwssite van Nederland,
gaat betaalde content aanbieden. Aanleiding hiervoor is de veranderende
markt en de bewustwording dat informatie niet langer gratis kan zijn.
WebWereld is hiermee één van de eerste Nederlandse nieuwssites die
aanvullende content tegen betaling aanbiedt. "We snappen dat dit een hele
gok is", zegt Laurens Verhagen, Chef Redactie van WebWereld.
"Betaalde content is lang taboe geweest, maar de tijden zijn veranderd.
Uiteraard blijft de kern van onze site, het nieuws en de bijbehorende
achtergronden, wél gewoon gratis."
"Hoewel WebWereld sinds jaar en dag winstgevend is, zijn we bijna volledig
afhankelijk van advertentie-inkomsten. Het aanbieden van aanvullende
informatie tegen betaling moet hierin verandering brengen."
Het eerste concrete product dat WebWereld online gaat verkopen, is een
uitgebreid onderzoek naar de Nederlandse breedbandmarkt. In totaal zijn 85
adsl-pakketten van twintig verschillende providers met elkaar vergeleken.
Daarnaast heeft WebWereld in samenwerking met onderzoeksbureau iPing de
effectieve kwaliteiten van de providers in kaart gebracht. "Hierdoor hebben
internetters in één keer alle informatie die voor hen belangrijk is", aldus
Verhagen. "Dit kan variëren van de pingtijden en maandprijzen tot de maximum
haalbare downloadsnelheid per aanbieder."
"Er is de afgelopen maanden het nodige veranderd in de breedbandmarkt",
constateert Verhagen. "De breedbandmarkt in Nederland is hierdoor nog altijd
zeer ondoorzichtig. Consumenten zien door alle aanbiedingen nauwelijks het
bos meer. Het onderzoek van WebWereld moet hierin verandering brengen."
Het complete onderzoek is in pdf-vorm op www.webwereld.nl te downloaden en
kost 1,15 euro. Er kan op meerdere manieren worden betaald.
--------------
Noot voor de redacties (
Ingezonden persbericht