Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

WebWereld gaat betaalde content aanbieden

HAARLEM, 18 februari - WebWereld, de grootste ict-nieuwssite van Nederland, gaat betaalde content aanbieden. Aanleiding hiervoor is de veranderende markt en de bewustwording dat informatie niet langer gratis kan zijn.

WebWereld is hiermee één van de eerste Nederlandse nieuwssites die aanvullende content tegen betaling aanbiedt. "We snappen dat dit een hele gok is", zegt Laurens Verhagen, Chef Redactie van WebWereld.

"Betaalde content is lang taboe geweest, maar de tijden zijn veranderd. Uiteraard blijft de kern van onze site, het nieuws en de bijbehorende achtergronden, wél gewoon gratis."

"Hoewel WebWereld sinds jaar en dag winstgevend is, zijn we bijna volledig afhankelijk van advertentie-inkomsten. Het aanbieden van aanvullende informatie tegen betaling moet hierin verandering brengen."

Het eerste concrete product dat WebWereld online gaat verkopen, is een uitgebreid onderzoek naar de Nederlandse breedbandmarkt. In totaal zijn 85 adsl-pakketten van twintig verschillende providers met elkaar vergeleken.

Daarnaast heeft WebWereld in samenwerking met onderzoeksbureau iPing de effectieve kwaliteiten van de providers in kaart gebracht. "Hierdoor hebben internetters in één keer alle informatie die voor hen belangrijk is", aldus Verhagen. "Dit kan variëren van de pingtijden en maandprijzen tot de maximum haalbare downloadsnelheid per aanbieder."

"Er is de afgelopen maanden het nodige veranderd in de breedbandmarkt", constateert Verhagen. "De breedbandmarkt in Nederland is hierdoor nog altijd zeer ondoorzichtig. Consumenten zien door alle aanbiedingen nauwelijks het bos meer. Het onderzoek van WebWereld moet hierin verandering brengen."

Het complete onderzoek is in pdf-vorm op www.webwereld.nl te downloaden en kost 1,15 euro. Er kan op meerdere manieren worden betaald.

--------------

Noot voor de redacties (

Ingezonden persbericht