Stadsdeel Slotervaart / Overtoomse Veld Amsterdam
Snelle service aan loket Burgerzaken
Vrijdag 20 februari om 13.45 uur heeft portefeuillehouder Harro
Hoogerwerff een nieuw cliëntensysteem voor de loketdiensten offcieel
in gebruik genomen. Het systeem draaide al twee weken als pilot en
werd nu officieel geopend.
Het cliëntensysteem past in het streven van het stadsdeel om de
dienstverlening voor de burgers te verbeteren. Het nieuwe
nummersysteem maakt korte wachttijden en efficiënte service mogelijk.
Bij binnenkomst kan iedere klant intoetsen waar hij voor komt. De rij
wachtenden wordt daardoor gestroomlijnd en de wachttijd voor de
aanvraag van een paspoort, rijbewijs, aangifte van geboorte of ander
product wordt aanzienlijk verkort. Dit is in het huidige
stadsdeelkantoor niet noodzakelijk, vanwege de knusheid van de
loketten. In het nieuwe stadsdeelkantoor, waar er meer loketten zullen
zijn, zullen de wachttijden aanzienlijk verkort worden.
Na de feestelijke ingebruikname kon iedere klant die vrijdagmiddag 20
februari gebruik had gemaakt van een loketdienst van Burgerzaken
rekenen op een overheerlijk stukje taart en een kleinigheidje van het
stadsdeel.
Stadsdeel Slotervaart / Overtoomse Veld - 21 februari 2004
^