Stadsdeel Slotervaart / Overtoomse Veld Amsterdam

Snelle service aan loket Burgerzaken

Vrijdag 20 februari om 13.45 uur heeft portefeuillehouder Harro Hoogerwerff een nieuw cliëntensysteem voor de loketdiensten offcieel in gebruik genomen. Het systeem draaide al twee weken als pilot en werd nu officieel geopend.
Het cliëntensysteem past in het streven van het stadsdeel om de dienstverlening voor de burgers te verbeteren. Het nieuwe nummersysteem maakt korte wachttijden en efficiënte service mogelijk.

Bij binnenkomst kan iedere klant intoetsen waar hij voor komt. De rij wachtenden wordt daardoor gestroomlijnd en de wachttijd voor de aanvraag van een paspoort, rijbewijs, aangifte van geboorte of ander product wordt aanzienlijk verkort. Dit is in het huidige stadsdeelkantoor niet noodzakelijk, vanwege de knusheid van de loketten. In het nieuwe stadsdeelkantoor, waar er meer loketten zullen zijn, zullen de wachttijden aanzienlijk verkort worden.

Na de feestelijke ingebruikname kon iedere klant die vrijdagmiddag 20 februari gebruik had gemaakt van een loketdienst van Burgerzaken rekenen op een overheerlijk stukje taart en een kleinigheidje van het stadsdeel.

Stadsdeel Slotervaart / Overtoomse Veld - 21 februari 2004 ^