Ingezonden persbericht

Persbericht: Blog-campagne zet world66 op de kaart

AMSTERDAM, 20040225 -- Oberon Medialab heeft met een virale campagne reissite world66.com voorgoed op de kaart gezet. Op de site van world66 kunnen bezoekers aangeven welke landen ze bezocht hebben; vervolgens krijgen ze een kaart waarop de bezochte landen zijn ingekleurd. Deze kaart kunnen ze op hun eigen site of blog zetten door middel van een stukje code. De manier waarop Oberon Medialab in deze campagne promotionele actie gebruik maakt van de marketing-kracht van de blog-gemeenschap is vernieuwend en uitermate effectief.


Oberon Medialab heeft met een virale campagne reissite world66.com voorgoed op de kaart gezet. Op de site van world66 kunnen bezoekers aangeven welke landen ze bezocht hebben; vervolgens krijgen ze een kaart waarop de bezochte landen zijn ingekleurd. Deze kaart kunnen ze op hun eigen site of blog (web log) zetten door middel van een stukje code.

De campagne was zeer succesvol. Het resultaat was meer dan 10.000 nieuwe in-links, en honderdduizend pageviews per dag. De campagne heeft ook een blijvende impact. Het aantal bezoekers is toegenomen met 8000 per dag, goed voor ongeveer een miljoen extra maandelijkse pageviews.

Met deze campagne speelt Oberon Medialab in op de trend van persoonlijke web logs. Door bloggers een tool aan te bieden die zij op prijs stellen, slaagt World66 erin veel inkomende links te genereren. Deze links zijn belangrijk voor de positie bij zoekmachines; Google bijvoorbeeld gebruikt ze om te de populariteit van een site te meten. Daarnaast leveren links natuurlijk direct bezoek op.

"Inventieve tools voor bloggers zijn een interessant instrument voor online marketing. Als je het goed inzet kun je hele verrassende resultaten bereiken" zegt Hans-Peter Harmsen, directeur van Oberon Medialab,

Bij een campagne gericht op bloggers is het van groot belang dat er een eerlijke ruil plaatsvindt tussen de blogger en het merk. Bloggers zijn extreem gevoelig voor misbruik door gehaaide reclamejongens.

"In dit geval is een link naar de tool een eerlijke ruil. We zijn ook open over de bedoelingen. Onderaan de kaart zit een link naar de tool, maar bloggers kunnen die link zelf aanpassen of verwijderen" vertelt Harmsen.

Achtergrond

Oberon Medialab is een bureau gespecialiseerd in Internet Marketing. Oberon Medialab werkt voor verschillende gerenommeerde klanten waaronder KLM, Philips en Organon.

World66.com is een open content reisgids. Dat betekent dat bezoekers zelf artikelen kunnen toevoegen of wijzigen.

Yahoo beschreef World66.com als volgt:

This massive destination guide promises to turn the industry on its ear with user-updated info on hot spots, cheap eats, and hotels to avoid. It's so thorough, it makes last year's "Frommers" seem obsolete.

Link: picks.yahoo.com/picks/i/20040205.html




Ingezonden persbericht