Amsterdam RAI

Huishoudbeurs 2003
1 sep 2003

HUISHOUDBEURS NIEUWE STIJL: MEER DAN EEN BEURS ALLEEN. Huishoudbeurs 2004: van 12 tot en met 21 maart in Amsterdam RAI.

De komende editie van de Huishoudbeurs gaat er anders uitzien dan men gewend is. Het verschil zit in de manier waarop de organisatie ter hand wordt genomen én in een aantal inhoudelijke zaken. Funshopping staat centraal, van 12 tot met 21 maart 2004 in Amsterdam RAI.

Sinds de zomer van 2002 heeft beursorganisator Amsterdam RAI uitgebreid kwalitatief en kwantitatief onderzoek gedaan onder exposanten en bezoekers van de Huishoudbeurs. Deze onderzoeken zijn de basis geweest voor uitvoerige beraadslagingen over de toekomst van het evenement dat in 2004 zijn 59ste editie kent.
Marjo Wolters, Product Manager van de Huishoudbeurs: Onze onderzoeken hebben er onder andere in geresulteerd dat we ons met het beursconcept en de communicatie gaan richten op nieuwe doelgroepen, uiteraard zonder de vaste bezoekers uit het oog te verliezen. Ook deze doelgroep, waarbij het huis, een bruisend sociaal leven en het gezin centraal staan, komt volop aan zijn trekken tijdens het evenement.

Funshopping event
Niet alleen zal Amsterdam RAI jongere, actieve vrouwen aanspreken die carrière en moederschap combineren, ook gaat de aandacht uit naar de groep met oudere, uit huis wonende kinderen, die een nieuwe, dynamische levensfase ingegaan is. Doelgroepen die het evenement, vooral voor exposanten, interessanter maken. De Huishoudbeurs nieuwe stijl wil de bezoeker een waar funshopping event bieden. Een bruisend evenement dat gezelligheid koppelt aan informatie en inspiratie, en méér aankleding en sfeerelementen te zien geeft dan ooit. Marjo Wolters: Maar funshoppen betekent natuurlijk ook genieten van goede catering, service, een ruime dosis entertainment én de mogelijkheid om bijzondere aankopen te doen. Zo willen we uitgroeien tot hét consumentenevenement waarvan je achteraf met tevredenheid kunt zeggen dat je er de allergezelligste dag funshopping beleeft.

Meer flexibiliteit
Amsterdam RAI gaat de Huishoudbeurs in de toekomst organiseren als een evenement, en niet als beurs in de traditionele zin. Dat betekent dat meer flexibiliteit wordt geboden, waardoor exposanten extra presentatiemogelijkheden hebben. De beursorganisator zal ook meer dan ooit bereid zijn met de exposant mee te denken, en een helpende hand te bieden. Marjo Wolters: We zijn ervan overtuigd samen met onze exposanten toe te kunnen werken naar een bruisend spektakel dat zowel voor bezoekers als exposanten tot maximaal resultaat leidt.

Negen Maanden Beurs
Tegelijk met de Huishoudbeurs wordt het komende jaar voor de elfde keer de Negen Maanden Beurs gehouden. Dit evenement, dat van 17 tot en met 21 maart is te bezoeken, biedt alles voor aanstaande ouders en ouders met babys, peuters en kleuters.

Informatie
Exposanten kunnen voor informatie over het huren van standruimte en de vele andere mogelijkheden op de Huishoudbeurs 2004 contact opnemen met Marjo Wolters, Product Manager, telefoon: 020 - 5492239, fax: 020 - 5491843, e-mail: huishoudbeurs@rai.nl.
Voor meer informatie zie ook de website: www.huishoudbeurs.nl.

Amsterdam, 1 september 2003


---

---

Noot voor de redactie,