Amsterdam RAI

RAI Algemeen
7 apr 2004

Samenwerking Amsterdam RAI en hotellerie

Aanpak versterkt internationale concurrentiepositie

Amsterdam RAI en zeven hotels in de directe omgeving van het beurs- en tentoonstellingscomplex gaan gezamenlijk marketing- en promotie activiteiten uitvoeren onder de naam Amsterdam Convention Circle (ACC). Doelstelling is om extra business te genereren en de internationale concurrentiepositie van Amsterdam te versterken. De hotels waarmee Amsterdam RAI haar marketing- en saleskracht bundelt zijn: Bilderberg Garden Hotel, Hilton Amsterdam, Holiday Inn Amsterdam, Hotel Okura, Le MĂ©ridien Apollo, Mercure aan de Amstel en Novotel Amsterdam. Een congreslocatie inclusief hotel op loopafstand, is het steeds duidelijker signaal uit de corporate event-markt. Inspelend op die vraag naar efficiency en convenience heeft Amsterdam RAI een convenant afgesloten met de zeven omliggende 4- en 5- sterren hotels. Volgens de betrokken partijen wordt een product in de markt gezet, dat sterk concurrerend is met de mogelijkheden bij internationale concurrenten van Amsterdam. Door de marketing- en saleskrachten te bundelen verwachten de betrokken partijen vooral extra business naar Amsterdam te halen. Dit zal in het bijzonder effect sorteren in het laagseizoen (november - maart & juli - augustus). En daar zijn alle marktpartijen in Amsterdam bij gebaat. Het initiatief tot samenwerken past naadloos in het Amsterdam RAI-beleid om zoveel als mogelijk de stad Amsterdam te promoten, in combinatie met het eigen gebouw. Directeur Hans Bakker: Wij zijn er van overtuigd dat we op deze manier de totale Amsterdamse economie een dienst bewijzen. Immers, 1 euro in de RAI betekent 4 euro voor de stad. We moeten met zn allen heel hard werken om Amsterdam een stevige positie in de top 10 van internationale congressteden te geven. Dit initiatief zal daar een bijdrage aan leveren.