Fontys



donderdag 22 april 2004

Nieuwe afstudeervariant CO-Speco: Sport en media

Fontys Economische Hogeschool Tilburg start per 1 augustus 2004 met de nieuwe 4-jarige hbo-afstudeervariant van CO-SPECO: Sport en media. Deze afstudeervariant is bedoeld voor studenten die geĂŻnteresseerd zijn in sport, media en marketingcommunicatie.

Co-SPECO, Sport en media is een Communicatie-opleiding die zich richt op de wereld van sport en vrije tijdsbesteding. Naast reguliere onderdelen als economie, management, marketing en communicatie, wordt specifiek ingegaan op de volgende aspecten: sportmarketing, sportmarketingcommunicatie, sponsoring, sport en media, sport en imagovorming,

De propedeuse van de opleiding besteedt aandacht aan de volgende thema's: de sportcommunicatie-adviseur, het sportondernemingsplan, globalisering en sport, sport en media. In het derde studiejaar vindt een half jaar stage plaats, aan het einde van het vierde jaar staat het afstudeertraject centraal. De studenten werken tijdens de opleiding veel in groepen aan praktijkprojecten.

De economische kant van sport, sport als business, heeft inmiddels op hbo-niveau aandacht gekregen bij verschillende hogescholen. Er is echter nog geen andere opleiding die zich specifiek met marketingcommunicatie, media en sport bezighoudt. Fontys Economische Hogeschool Tilburg is marktleider op het gebied van opleidingen in sportmarketing (CE-SPECO) en heeft sinds vijf jaar een opleiding Communicatie. De combinatie van deze knowhow zorgt ervoor dat de programmering van een opleiding over sport en marketingcommunicatie een haast natuurlijk proces is.