Gemeente Dordrecht
---
Dordrecht zet in op marketing
Vincent Brinkhof
Met de oprichting van "Dordrecht Marketing" zet Dordrecht een nieuwe
stap op haar weg naar een aantrekkelijke, leefbare en unieke stad. De
organisatie krijgt een budget van ruim anderhalf miljoen euro voor
marketing, promotie en productontwikkeling. De stad maakt daarbij
gebruik van haar sterke punten: historie, cultuur, water en natuur.
Dordrecht gaat het aanbod voor toeristen richten op de rijke
geschiedenis van de stad, met als belangrijke mijlpaal het jaar 1572.
In dit jaar is in Dordrecht de grondslag gelegd voor de Nederlandse
natie. Naast haar historische waarde kan de stad bogen op een unieke
ligging op een kruispunt van rivieren en aan de Hollandse Biesbosch.
Voor bezoekers verrijst in de binnenstad een nieuwe plek waar ze
worden ontvangen en wegwijs gemaakt.
Dordrecht Marketing gaat samenwerken met de VVV Zuid-Holland Zuid.
Dankzij de aanpak van de gemeente Dordrecht om aantrekkelijker te
worden voor bezoekers en bewoners is het bezoek aan de stad tussen
2000 en 2003 met 30% gestegen. De marketingaanpak is in de eerste
plaats bedoeld om een impuls te geven aan de toeristische bestedingen
in de stad en moet Dordrecht verder helpen om door te stoten tot de
top 5 van cultuurhistorische steden in Nederland.