Ingezonden persbericht



---



Betere segmentatiemogelijkheden in de markt voor Tweens

Exclusieve samenwerking tussen Experian en Kaboem

Den Haag, 29 april 2004 - Experian en Kaboem zijn onlangs een exclusieve samenwerking aangegaan voor het ontwikkelen van een uniek product voor de kindermarkt: Tweens segmentatie. Dit is een specifieke marktsegmentatie waarbij de Nederlandse gezinnen met tweens, kinderen in de leeftijd van 9 tot en met 15 jaar, worden ingedeeld in segmenten. Deze indeling wordt gemaakt op grond van overeenkomstig gedrag, kenmerken en voorkeuren. De Tweens segmentatie is een perfecte marketingtool voor het benaderen van jonge consumenten die steeds belangrijker worden op de consumptiemarkt. Experian en Kaboem dragen bij aan een uitgebalanceerd advies aan hun relaties over het toepassen van deze segmentatie. Door het bundelen van de kracht en expertise van beide partijen, kunnen Experian en Kaboem hun relaties nog beter ondersteunen in hun marketing. Experian is wereldwijd marktleider op het gebied van het verstrekken en beheren van consumenteninformatie. Experian helpt bedrijven deze informatie te gebruiken om nieuwe klanten te bereiken, bestaande klantrelaties uit te bouwen, groeikansen te identificeren en financiële risico's te managen. Kaboem is met meer dan 500.000 leden Nederlands populairste website voor en door Tweens. Het is voor Tweens dé plek om elkaar te ontmoeten en alles aan te treffen over typische Tweens onderwerpen. Kaboem is continu op zoek naar de laatste trends onder Tweens. Daartoe wordt doorlopend onderzoek gedaan binnen www.kaboem.nl. Volgens Peter-Paul Laumans, Commercieel Manager van Kaboem werkt de samenwerking naar volle tevredenheid. "Experian beschikt over jarenlange ervaring en expertise in consumentensegmentaties en databases. Experian heeft met MOSAIC en Family View® bewezen de beste partij te zijn op dit vakgebied. Deze feiten hebben geleid tot dit exclusieve samenwerkingsverband. Experian's innovativiteit en vooruitstrevende ideeën sluiten perfect aan bij ons concept c.q. onze ideeën van complementaire producten en diensten die we onze relaties willen aanbieden. De Tweens segmentatie is zeker een belangrijke beginstap voor het complementeren van Kaboem's productportfolio." "Dit samenwerkingsverband is een uitstekend initiatief van beide partijen. We hebben geïnvesteerd in het begrijpen van de activiteiten van elkaar en zijn ervan overtuigd dat deze segmentatie van grote betekenis is voor kindermarketing. Door de specifieke marktkennis en data van Kaboem te combineren met de expertise en data van Experian, ontstaat een uniek product dat de Nederlandse kindermarkt een nieuwe wending zal geven. We kijken uit naar het gezamenlijk optreden in deze markt.", aldus Hans Gillis, Adjunct Directeur van Experian Business Strategies. De ontwikkeling van de Tweens segmentatie is nu in volle gang en wordt op korte termijn geïntroduceerd. Experian Nederland BV

Experian is één van de werkmaatschappijen van GUS plc, een krachtige beursgenoteerde onderneming met internationale spreiding. GUS heeft wereldwijd ca. 80.000 medewerkers in dienst en een jaaromzet van ca. 7,5 miljard Euro. Experian heeft meer dan 40 vestigingen in 17 landen en is actief in meer dan 50 landen. De hoofdkantoren van Experian bevinden zich in Nottingham (UK) en Orange, Californië (USA). Wereldwijd heeft Experian meer dan 13.000 medewerkers in dienst en een jaaromzet van zo'n 1,8 miljard Euro in 2003. In Nederland opereert Experian vanuit de vestiging in Den Haag en heeft ca. 100 medewerkers in dienst. Experian is marktleider op het gebied van het verstrekken en beheren van (krediet) informatie. Experian helpt bedrijven deze informatie te gebruiken om nieuwe klanten te bereiken, bestaande klantrelaties uit te bouwen, groeikansen te identificeren en financiële risico's te managen. Afhankelijk van het land levert Experian informatiediensten over consumenten, bedrijven, motorvoertuigen, en onroerend goed zodat cliënten beter geïnformeerd zijn bij het nemen van zakelijke beslissingen. Daarnaast maakt Experian segmentaties, analytische modellen en systemen waarmee cliënten in staat zijn complexe klantrelaties te beheersen en snel en trefzeker beslissingen te nemen. Voor meer informatie kunt u onze web site bezoeken op www.experian.nl

Kaboem

Kaboem heeft als doel kinderen / jongeren tussen de 8 en 15 jaar on-line entertainment en info te bieden en fungeert zodanig als een interactieve fun omgeving. Kaboem is voor, maar vooral door Kaboem-leden. Gebruikmakend van interactieve modules worden Kaboem-leden gestimuleerd actief deel te nemen aan de vorming van Kaboem en vooral ook met elkaar om te gaan en van elkaar te leren. Hiertoe zijn er modules aanwezig als: Kaboem Muziek Top 10, Geef je mening, Chatten, Games en Prijsvragen. Tevens worden Kaboem-leden gestimuleerd Kaboem te blijven bezoeken. Content wordt met grote regelmaat ververst. Tevens zullen Kaboem-leden (na toestemming) e-mails ontvangen betreffende nieuwe onderwerpen die hen interesseren.

Voor meer informatie kunt u onze web site bezoeken op www.kaboem.nl


---- --