De duivel als pooier

DEN HAAG, 20040511 -- Abu Jahjah weigerde afgelopen zaterdag te discussiëren, in een grote bijeenkomst onder leiding van Theo van Gogh, over onze multiculturele samenleving. Theo van Gogh werd hierdoor zo boos dat hij Abu Jahjah probeerde te kwetsen door hem 'pooier van Allah' te noemen. Deze drie woorden zijn kwetsend voor moslims, want het betekent dus dat volgens dhr. van Gogh god een hoer is, en dat dhr. Abu Jahjah zijn pooier is, die probeert klanten te vinden om tegen betaling seks met god te bedrijven.


Dit is natuurlijke pure godslastering waarin justitie op grond van artikel 137c van het wetboek van Strafrecht onderzoek zou kunnen instellen of deze uitspraak strafbaar is. Immers justitie en politiek proberen ook de vrijheid van meningsuiting aan banden te leggen van imams die door -incompetente vooringenomen journalisten - vaak ten onrechte beschuldigd worden dat zij haat zaaien. Dus waarom ook geen onderzoek instellen naar mogelijke haat zaaiende opinieleiders die er een competitie sport en broodwinning van maken om moslims zo hard en zoveel als mogelijk te kwetsen en te beledigen.

Want als je moslims wilt beledigen en kwetsen dan is dit de manier. Ik vraag mij echter wel af wat dan het nut hiervan is? Wat is het nut om elkaar pijn te willen doen? Op de site van Theo van Gogh kun je echter nalezen dat er veel bijval is van mensen die het roerend met hem eens zijn en hebben genoten van zijn optreden.

Als echte liberaal kun je absoluut geen voorstander zijn van inperking of strafrechtelijke vervolging van de vrijheid van meningsuiting. Dit in tegenstelling tot het CIDI wat zich als belangenbehartiger van de staat Israël, de vrijheid van meningsuiting -dus ook voor de AEL- -op allerlei mogelijke manieren aan het Nederlands volk wat recht heeft op vrije meningsvorming - probeert te ontfutselen. Nochtans maakt deze wijze met het omgaan van het hoogste goed wat wij in het westen kennen namelijk: De vrijheid van spreken, denken en geloven , mij niet gelukkig.

Het wordt tijd dat wij mensen als mensen met elkaar werkelijk in gesprek raken. Gesprekken waarin minder wordt gesproken maar waar meer in wordt gezegd. Elkaar de vrijheid van meningsuiting proberen te ontzeggen of de vrijheid van meningsuiting te misbruiken om haat te zaaien wakkert het wantrouwen en angst voor elkaar aan in de samenleving.

Het is tijd voor een koerswijziging naar het goede in ons zelf opdat wij ook het goede in andere moge zien.

Het is daarom beter voor elkaar te bidden en elkaar het goede toe te wensen. Het kwade in de wereld wenst juist het tegenovergestelde, namelijk tweedracht en haat. Het kwade heeft vele gezichten soms het gelaat van een ongelovige en soms het gelaat van een moslim.

Immers toen de profeet Moehammed vrede zij met hem uit de stad Taif werd weggejaagd, bekogeld werd met stenen en rot fruit, wat heeft de profeet toen gedaan? Heeft hij God toen gevraagd om vernietiging van de stad Taif? Nee, hij vroeg aan God slechts het Goede en Leiding voor het volk wat hem pijn had aangedaan. Welnu in plaats van het kwade met het kwade te vergelden laten wij liever bidden voor Leiding en voor het Goede voor allen, wiens harten en zicht verblind en gekwetst zijn en wiens monden haat prediken.

Moge God de meest Barmhartige de meest Liefdevolle ons allen vergeven en ons leiden tot het Goede.