Ingezonden persbericht


SWOCC, 24 mei 2004
Persbericht SWOCC - Publicatie Consumeren in magere tijden: Aldi Jam en Douwe Egberts koffie?

Deze week verschijnt bij SWOCC publicatie 28 getiteld Consumeren in magere tijden: Aldi jam en Douwe Egberts koffie? over consumptie en merkgedrag ten tijde van economische recessie. Geschreven door drs. Tamara van der Peet.

Hoewel de economie inmiddels langzaam aan het opkrabbelen is, blijft de consument negatief gestemd. Consumptiecijfers dalen nog steeds en ook het nog immer slechte vertrouwen in de economie toont aan dat men de recessie nog niet te boven is. Hoog tijd dus voor een beter inzicht in de recessieconsument . SWOCC deed onderzoek naar het merkgedrag van consumenten in tijden van recessie. Aan de hand van diepte-interviews ondersteund door een analyse van CBS-cijfers zijn enkele interessante bevindingen gedaan.

In deze publicatie wordt onder andere antwoord gegeven op de volgende vragen: Welke positie nemen merken in bij een bezuinigende consument? Fungeren de grote betrouwbare merken als rots in de branding of boeten de prijzige A-merken aan geloofwaardigheid in? Hoe komt de keuze voor een nieuw merk tot stand wanneer consumptiepatronen worden doorbroken door bezuinigingen? Welke invloed heeft de recessie op merktrouwe consumenten? En verandert de manier waarop consumenten tegen merken in het algemeen aankijken tijdens de recessie?

Wilt een exemplaar van dit onderzoek of een uitgebreidere samenvatting ontvangen dan kunt u contact opnemen via onderstaand emailadres of telefoonnummer.

Over SWOCC
Voor meer informatie over SWOCC, zie www.swocc.nl of neem contact met ons op, telefoonnummer: 020-525 3590 of via e-mail: swocc@fmg.uva.nl.