BedrijfsautoRAI

04-06-2004

Iveco Customer Support Center in Turijn

Om competitief te zijn op de markt, hebben de constructeurs een goede technologie, aangepaste diensten alsook een scherpe marketing en verkoopsaanpak nodig. Iveco heeft de laatste jaren meer dan 2 miljard euro geïnvesteerd in een volledig herziene productaanbod. Daarnaast heeft Iveco ook nieuwe centra ingericht voor haar klanten. Een daarvan is het Customer Support Center.

Dit internationale centrum groepeert alle na-verkoopactiviteiten, technische opleiding, diagnose en technische hulp om de vragen uit de verschillende markten te beantwoorden. De invulling van deze taken bestaan al lang bij Iveco, maar waren ondergebracht in verschillende structuren. Het samenbrengen in hetzelfde gebouw, vergemakkelijkt het uitwisselen van informatie en laat een betere opvolging van klantreacties toe alsmede het oplossen van mogelijke problemen.

Het Customer Support Center is gevestigd in Turijn, op de route naar Milaan, en ondergebracht in een prachtig gebouw met een oppervlakte van 9000 m2, ontworpen door het architectenbureau Gabetti-Isola. Het gaat om een investering van 18 miljoen euro, waar 150 mensen aan het werk zijn en circa 7.500 technici per jaar worden opgeleid .

Het Customer Support Center werkt overkoepelend voor het Client Center (24/24h service), de Product Academy , de Service Ability en de dienst Technische Documentatie.