Gemeente Best
07-06-2004
Nieuwe telefooncentrale gemeente Best
Nieuwe telefooncentrale
Keuzemenu voor gerichte afhandeling telefonische vragen
Deze week wordt de telefooncentrale op het gemeentehuis vervangen door
een nieuw modern systeem. Dit houdt in dat u vanaf eind deze week een
keuzemenu te horen krijgt op het moment dat u het algemene
telefoonnummer van de gemeente belt.
Keuzemenu
Het nieuwe telefoonsysteem van de gemeente maakt gebruik van een
"computerstem". Dit wil zeggen dat u in 1e instantie een opgenomen
tekst (bandje) krijgt te horen. De stem aan de andere kant van de lijn
vertelt u dat u een keuze kunt maken uit een aantal producten en
diensten van de gemeente, zoals paspoorten, aangifte geboorte en
overlijden, rioolverstopping en bouwvergunning. Na uw keuze wordt u
meteen doorverbonden met de afdeling die uw vragen hierover kan
beantwoorden. Op dat moment krijgt u een medewerker te spreken,
waaraan u uw vraag of verzoek kunt voorleggen. Het is ook mogelijk om
te kiezen voor een medewerker van de receptie als het product of de
dienst van uw keuze niet in het keuzemenu voorkomt.
Geen overlast
De nieuwe telefooncentrale wordt deze week geïnstalleerd. Tijdens de
werkzaamheden blijft de oude centrale in gebruik. In principe mag u
dan ook geen hinder ondervinden van de werkzaamheden. Indien dit toch
gebeurt, dan vragen wij om begrip hiervoor.