Gemeente Best

07-06-2004
Nieuwe telefooncentrale gemeente Best

Nieuwe telefooncentrale
Keuzemenu voor gerichte afhandeling telefonische vragen Deze week wordt de telefooncentrale op het gemeentehuis vervangen door een nieuw modern systeem. Dit houdt in dat u vanaf eind deze week een keuzemenu te horen krijgt op het moment dat u het algemene telefoonnummer van de gemeente belt.

Keuzemenu
Het nieuwe telefoonsysteem van de gemeente maakt gebruik van een "computerstem". Dit wil zeggen dat u in 1e instantie een opgenomen tekst (bandje) krijgt te horen. De stem aan de andere kant van de lijn vertelt u dat u een keuze kunt maken uit een aantal producten en diensten van de gemeente, zoals paspoorten, aangifte geboorte en overlijden, rioolverstopping en bouwvergunning. Na uw keuze wordt u meteen doorverbonden met de afdeling die uw vragen hierover kan beantwoorden. Op dat moment krijgt u een medewerker te spreken, waaraan u uw vraag of verzoek kunt voorleggen. Het is ook mogelijk om te kiezen voor een medewerker van de receptie als het product of de dienst van uw keuze niet in het keuzemenu voorkomt.

Geen overlast
De nieuwe telefooncentrale wordt deze week geïnstalleerd. Tijdens de werkzaamheden blijft de oude centrale in gebruik. In principe mag u dan ook geen hinder ondervinden van de werkzaamheden. Indien dit toch gebeurt, dan vragen wij om begrip hiervoor.