KLM

04/027

KLM verwelkomt miljoenste selfservice check-in passagier

AMSTELVEEN, 9 juni 2004 - Vandaag heeft KLM op Schiphol de miljoenste passagier verwelkomd, die gebruik heeft gemaakt van een selfservice incheckautomaat. Om deze mijlpaal te vieren ontving zij twee gratis KLM tickets voor een willekeurige Europese bestemming.

Bart Vos, KLM's Senior Vice President Distribution & E-commerce: "Sinds begin april bestaat 50% van de totale KLM check-in capaciteit op Schiphol uit selfservice. In totaal staan in de vertrekhal 40 selfservice incheckautomaten en 24 'bagage afgiftepunten'. KLM speelt hiermee in op de groeiende behoefte van passagiers naar meer efficiëntie en controle over het reisproces. Met deze service behoren lange wachttijden voor de incheckbalie tot het verleden. Op dit moment is het gemiddelde selfservice gebruik in Nederland 37%. Onze verwachting is dat dit aan het einde van 2004 50% is."

Bij KLM kunnen passagiers inchecken via internet en via selfservice incheckautomaten op de luchthaven. Passagiers met een elektronisch ticket kunnen vanaf 30 uur voor vertrek via internet inchecken, zelf een stoel uitkiezen en ook zelf hun instapkaart afdrukken. Passagiers die niet via internet hebben ingecheckt of met een papieren ticket reizen kunnen op de luchthaven alsnog inchecken via de incheckautomaten. Indien alleen met handbagage wordt gereisd kan de reeds ingecheckte passagier direct doorlopen naar de gate. Passagiers met ruimbagage dienen deze af te geven bij de speciale bagage afgiftepunten alvorens door te lopen naar de gate.



KLM