SPECSAVERS OPTICIENS

Nederland ziet EK 2004 door oranje bril

Persbericht

oranjekoorts bereikt hoogste punt ooit

Rotterdam, 11 juni 2004 - - De oranjekoorts in Nederland is omgeslagen tot een ware epidemie en heeft buitenproportionele vormen aangenomen waarbij zelfs de brillenindustrie niet buiten schot blijft. Voor het eerst in de oranjekoorts-geschiedenis koopt de oranjefan niet alleen een oranje fun bril, maar ook een oranje bril met glazen op sterkte. Specsavers Opticiens signaleert een nieuwe rage voor oranje monturen.

Bij de voorgaande EK's ging het nog om onschuldige oranje tompoezen, toeters, vlaggetjes, wimpels, antennevoetballetjes en oranjeschmink. De gekte is nu overgeslagen naar de serieuze producten. Oranje, rood, wit en blauwe koffiezetapparaten, koelkasten, mode en auto's, van oranje bikini's, make-up en GSM's tot luxe sieraden met dure oranje edelstenen. Het kan niet meer op. Ook opticiens moeten eraan geloven en geven zich met verbazing over aan de oranjegekte.

Gijs van Leeuwen, eigenaar Specsavers Opticiens Lijnbaan Rotterdam zegt: 'Wij worden de laatste dagen overstelpt met de vraag naar oranje monturen. Wij hebben het dan niet over zonnebrillen maar over gewone brillen op sterkte. Iedereen wil vanaf dinsdag met een oranje bril achter zijn bureau, in de auto of voor de buis zitten! En of de bril dan nog even zo snel mogelijk van de juiste glazen op sterkte voorzien kan worden. Deze rage komt echt onverwacht. Wij proberen nu via onze buitenlandse vestigingen aan extra oranje brillen te komen. Daar zijn oranje monturen nu even wat minder populair dan hier. We hebben het er maar druk mee, gelukkig is onze voorraad alweer aangevuld. Wij staan tenslotte ook achter Oranje!'

Over Specsavers Opticiens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 600 winkels, waarvan op dit moment 63 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. De monturen en glazen komen van gerenommeerde leveranciers en voldoen allemaal aan de Europese CE-kwaliteitseisen. Met de verkoop van bijna zes miljoen brillen per jaar is Specsavers Opticiens in staat brillen te leveren met een hoge kwaliteit voor een betaalbare prijs.

Advies van volledig opgeleide opticiens
Specsavers winkels worden geleid door volledige opgeleide opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten. Het laatste onderzoek naar oogmetingen onder opticiens van de Consumentenbond (Consumentengids november 2001) concludeerde dat alleen Specsavers Opticiens verder kijkt dan de bril alleen en de meest uitgebreide oogmeting doet. Het onderzoek vond plaats bij Hans Anders, Het Huis, Pearle en Specsavers Opticiens.

Duidelijke prijzen en overzichtelijke collectie Specsavers biedt een brede collectie trendy monturen in vaste prijscategorieën (al vanaf 39,- euro), inclusief gratis standaard enkelvoudige glazen. De prijzen van eventuele extra's, zoals varifocale glazen zijn duidelijk zichtbaar in de winkel. Met deze helderheid in prijzen en de gratis standaard enkelvoudige glazen is Specsavers Opticiens uniek in Nederland.

Noot voor de redactie,