10-06-2004
Vergaderingen
Maandag 14 juni: commissie SOB
Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- voorbereidingsprocedure programmabegroting 2005
- informatieoverdracht over beiëindigen activiteiten kringloopbedrijf
in de tweede hand
- reactie van de Raad voor de Wadden op het advies Ruimte voor
Waddenvan de Adviesgroep Waddenzeebeleid
Woensdag 16 juni: commissie Maatschappelijk Welzijn
Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- stand van zaken Multicultureel Centrum
- voortgang Foyer
- Wet Maatschappelijke Ondersteuning
- zakgeldregeling uitgeprocedeerde asielzoekers
- stand van zaken WMD
- ouderenbeleid/notitie wonen welzijnszorg
- brief van diverse bewoners over vestiging van Hospice in
Duinroosstraat
Donderdag 17 juni: commissie Educatie, Sport en Cultuur
Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- presentatie de buurt is van ons samen
- tussenverslag risicojongeren overleg
- bestuursopdracht De Schots
- bezuinigingen voortgezet onderwijs
- nadere uitwerking sociaal cultureel jeugd- en jongerenwerk en
evaluatie sociaal cultureel jongerenwerk Stichting Triton
- toekomst regiobibliotheek
Donderdag 17 juni: commissie Financiele en Economische Zaken
Op de agenda staat onder andere behandeling van de Voorjaarsnota.
U kunt bij de vergadering van de raadscommissie inspreken. Het maakt
niet uit of dat onderwerp op de agenda staat. Uiteraard moet het wel
over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende
vergadering.Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in
totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor
aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt
inspreken, telefoon (0223) 678105. Elke spreker krijgt vijf minuten
het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de
voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal
sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur
waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft
opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen,
keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond
van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een
klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact
opnemen met de griffie, telefoon (0223) 678105.
De vergaderingen beginnen om 20.00 uur en vinden plaats in het
stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, tenzij anders vermeld. De
volledige agendas kunt u nalezen op onze website (www.denhelder.nl)
onder de rubriek Bestuur & Politiek/vergaderingen. Een print van de
agendas kunt u afhalen bij het Centraal Informatiepunt in het
stadhuis, geopend van 08.00 tot 17.00 uur, donderdags tot 19.30 uur.
Gemeente Den Helder