b8a656b.jpg

Efficiënte en goedkope marketing via web en e-mail

Tridion introduceert contentapplicatie voor ontwikkelen en uitvoeren van marketingcampagnes

Amsterdam, 15 juni 2004 - Tridion, specialist in content management, introduceert een toepassing voor de integratie van outbound e-mail en content management. Tridion Outbound E-mail is de eerste module van Tridion's Marketing Solution (TMS).
De nieuwe modulaire marketingoplossing TMS is het eerste resultaat van de gewijzigde strategie en marktfocus van Tridion. Naast het verder ontwikkelen van het huidige content management platform Tridion R5, richt het bedrijf zich daarnaast nu sterk op de ontwikkeling van gebruiksklare zakelijke applicaties.

Tridion Marketing Solution
Tridion Marketing Solution is een reeks toepassingen toegespitst op de specifieke dagelijkse praktijk en uitdagingen van marketingafdelingen. Het bestaat uit een aantal contentgerelateerde softwaremodules voor de ontwikkeling en uitvoering van marketingcampagnes. Tridion vereenvoudigt hiermee tijdrovende en dure bedrijfsprocessen, zoals updaten van websites, samenstellen en versturen van e-mails en nieuwsbrieven en het aanpassen en lokaliseren van drukwerk. Tevens integreert TMS eenvoudig met bestaande ERP-, CRM- en campagne-managementoplossingen. Tridion Marketing Solution verzekert marketeers van een goede coördinatie van alle processen: van ontwikkeling en daadwerkelijke productie tot en met het contact met externe leveranciers. Ook dit levert een aanzienlijke besparing op in kosten en tijd. Dit alles binnen de voorwaarden die vooraf door de marketeer zijn vastgesteld met betrekking tot het internationaal merkenbeleid en de consistentie van de boodschap.

Tridion Outbound E-mail
Tridion Outbound E-mail maakt het mogelijk om content voor het web ook in te zetten voor e-mail, inclusief zaken als personalisatie, opvolging en analyse. Outbound E-mail integreert naadloos met de andere Tridion producten, zoals het platform Tridion R5 en de instapmodule Tridion Web Content Management. Dit betekent dat content en lay-out die al voor het internet werd gemaakt, eenvoudig kan worden toegepast voor e-mail marketing, waardoor tijd, inspanning en kosten worden bespaard.

Opt-in
Vanzelfsprekend biedt Tridion Outbound E-mail diverse 'opt-in' mogelijkheden om de drempel voor geïnteresseerden zo laag mogelijk te maken. Tegelijkertijd biedt de 'opt-out' functionaliteit hen een eenvoudige mogelijkheid zich af te melden voor ongewenste marketinguitingen. Door de combinatie van contactprofielen en kenmerken van content kunnen eenvoudig gepersonaliseerde berichten samengesteld worden. Het risico dat de e-mail voor spam wordt aangezien of als zodanig wordt ervaren, kan op deze manier geminimaliseerd worden.

De opvolg- en statistiekfunctionaliteit wordt gebruikt voor het volgen van de interesse van de klanten en voor het meten van de waarde van specifieke content. Deze gegevens bepalen of materiaal opnieuw gebruikt kan worden of moet worden aangepast. Marketeers kunnen er ook het succes van een campagne mee meten.

"We hebben de fase bereikt waarbij marketing steeds meer als een rationeel proces wordt benaderd. Dit betekent dat marketeers, nu meer dan ooit, moeten bewijzen dat hun activiteiten resultaat hebben en de investeringen van de onderneming waard zijn. Tridion Marketing Solution is speciaal ontworpen om hieraan tegemoet te komen en tijd en kosten te besparen", zegt Gilles Albarades, COO van Tridion. "Marketeers kunnen hun marketinginspanningen personaliseren zodat ze er zeker van zijn dat de juiste boodschap bij de juiste persoon komt, dat de lay-out en inhoud consistent zijn en dat ieder aspect van de campagne gemeten en gerapporteerd wordt."

De module Tridion Outbound E-mail is per direct beschikbaar.

Over Tridion
Tridion is een Europese leverancier van geavanceerde content management oplossingen, waarmee organisaties de waarde en kwaliteit van hun bedrijfsinformatie en content kunnen maximaliseren. De geïntegreerde technologie beheert complexe content infrastructuren en biedt unieke functionaliteiten om een hoge 'return on investment' te realiseren. Meer dan 350 klanten gebruiken Tridion om op een efficiënte manier content te hergebruiken en interactieve publicatie op verschillende kanalen en webgebaseerde applicaties te verbeteren. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is verder aanwezig in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Zweden en België. Daarnaast werkt Tridion samen met resellers in de rest van Europa, Midden-Oosten en Australië. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.nl

Voor meer informatie
Tridion
Pauline Dirkmaat
020-2010500
pauline.dirkmaat@tridion.com

Whizpr
Willemijn Vader
0317-410 483
tridion(at)whizpr.nl