16-6-2004
Fiat Auto plust 4,6 procent in Europese registraties
In mei 2004, bereikte het marktaandeel van Fiat Auto in Europa (EU
15+EFTA) 7,4 procent. Dit betekent een stijging van 4,4 procent in
vergelijking met het marktaandeel in mei 2003. Een significante
stijging, zeker in vergelijking met andere Europese volumemerken. De
totale Europese verkopen gaven een plus te zien van 1,1 procent.
Cumulatief bezien (januari tot en met mei 2004), zijn de Europese
registraties van Fiat Auto gestegen met 4,6 procent in vergelijking
met de eerste vijf maanden van 2003 (ter vergelijking: de Europese
markt pluste met 2,8 procent). Een duidelijk signaal van het succes
van de recent geĂŻntroduceerde nieuwe modellen van Fiat Auto in Europa.
Kijken we specifiek naar de 3 merken dan geeft mei 2004 het volgende
beeld te zien:
Fiat: +5,7 procent / Lancia: +15,3 procent / Alfa Romeo: -7,7 procent.
In het felbevochten A-segment heeft Fiat twee modellen in de verkoop
top-10, te weten de Fiat Panda (nr. 1 positie) en de Fiat Seicento
(nr. 3). In het B-segment neemt de Fiat Punto een vierde plek in (8,7
procent in het segment), terwijl in het nieuwe compact-MPV segment de
Fiat Idea de derde plek bezet.
AutoRai