Brussels Airlines


18/06/2004 > SN Brussels Airlines krijgt prestigieuze bekroning voor kwaliteit

SN Brussels Airlines heeft zopas een zeer prestigieuze onderscheiding mogen ontvangen. Het Britse onderzoeksbureau Skytrax, bekend omwille van haar service- en kwaliteitsonderzoek in de luchtvaartindustrie wereldwijd, bekroont SN met de `Skytrax 2004 Airline Excellence Award' omwille van de uitstekende dienstverlening die de ruim 9.000 passagiers dagelijks genieten aan boord van de meer dan 200 vluchten die SN opereert.

Volgens Skytrax worden met haar `Awards' luchtvaartmaatschappijen beloond die op een permanente wijze een hoog kwaliteitsniveau aanbieden aan alle passagiers. SN Brussels Airlines won de onderscheiding in de categorie `Europese luchtvaartmaatschappijen'. De Airline Excellence Award werd uitgereikt na een toetsing van meer dan 800 service- en productcriteria door de directie en de 11 onafhankelijke inspecteurs van Skytrax.. De Award wordt algemeen beschouwd als dé erkenning voor kwaliteit en service in de luchtvaartindustrie.
De inspecteurs onderzoeken zowel de kwaliteitsstandaard voor, tijdens als na de vlucht die een luchtvaartmaatschappij dag in dag uit hanteert.
Het gaat dus om een beoordeling die enkel en alleen gebaseerd is op de service die een maatschappij in de praktijk levert aan de passagiers en niet om een onderzoek gebaseerd op reclamecampagnes of imago. Skytrax onderscheidt SN Brussels Airlines ook omwille van de investeringen die SN maakt om de productkwaliteit te verhogen op een ogenblik dat heel wat andere luchtvaartmaatschappijen desinvesteren in dienstverlening. Ook de inflight service tijdens de lange afstandsvluchten wordt geprezen.

De winnaars van de«Skytrax 2004 Excellence Award » :
· Azië : Asiana Airlines

· Europa : SN Brussels Airlines

· Midden-Oosten / Afrika : Qatar Airways

· Zuid Amerika : TAM Brazilian

· Pacific : Air Tahiti Nui

· Noord Amerika : JetBlue Airways

· Europa Regionaal : Portugalia

· Azië Regionaal : Bangkok Airways

· Kwaliteitsverbetering : Gulf Air

Voortbouwend op deze internationale erkenning, zal SN Brussels Airlines blijven investeren in service en value for money voor, tijdens en na de vlucht.
Tijdens alle vluchten biedt SN haar klanten verzorgde en gezonde maaltijden, dranken en kranten aan in zowel business als economy class. `Service met de glimlach' en `Passionate about You' zijn voor SN niet alleen marketingslogans maar dagelijks te realiseren doelstellingen.
Nieuwigheden
"We hebben deze mooie erkenning verdiend dankzij de dagelijkse inzet van onze 2.000 personeelsleden die rekening houden met de verwachtingen van de klanten.", zegt Chief Executive Officer Peter Davies. "Deze Award illustreert nogmaals dat onze klanten het vliegen an sich nog altijd als een belevenis aanvaarden. We blijven daarop anticiperen. Onze klanten mogen tijdens de volgende maanden nog talrijke nieuwigheden verwachten."
"Het succesvolle service concept waarop we ons baseren evolueert voortdurend", zegt Vice President Inflight Services Luc Casier. "We luisteren voortdurend naar de mening van onze klanten en de feedback van ons personeel om de kwaliteit van onze dienstverlening permanent te verbeteren. Zo hebben we enkele maanden geleden flink geinvesteerd in een nieuw economy class catering product: Brussels Bistro. Daarnaast hebben we een heel assortiment Belgische kwaliteitsproducten aan boord van onze vluchten gebracht zoals wafels van Corona Lotus, Stella en Maes pilsbier, water van Chaudfontaine, chocolade van Neuhaus, Ganda en Ardeense ham en kazen van ondermeer Passendaele, Oud Brugge, Bouquet des Moines, Affligem, Rochefort en Maredsous." Ook voor de lange afstandsvluchten werd onlangs een nieuw serviceconcept voor de business class gelanceerd met ondermeer een uitgebreid gamma verzorgingsproducten en een First Class maaltijd die de klant à la carte kan samenstellen.
Dat SN Brussels Airlines Belgische kwaliteit trouw zweert blijkt ook uit het `klasse maar niet klassiek' uniform van het vliegend personeel. De mannelijke personeelsleden worden gekleed door Scapa en het damesoutfit is van de hand van Xandes. De schoenen zijn van het Belgische topmerk Ambiorix.

Skytrax: http://www.airlinequality.com/main/Qlty-awds.htm

Over SN Brussels Airlines:

SN Brussels Airlines is de Belgische full-service luchtvaartmaatschappij met zetel in Brussel die voor haar klanten de poort opent naar Europa, Afrika en de Verenigde Staten. De maatschappij, die meer dan 2000 medewerkers telt, staat borg voor meer dan 285 stipte vluchten per dag naar 53 Europese en 15 Afrikaanse steden, alsook voor 1 dagelijkse vlucht tussen Brussel en Chicago en 22 daarop aansluitende bestemmingen in de Verenigde Staten. Sinds 16 mei 2004 wordt ook een lijnvlucht Brussel - New York aangeboden. De moderne vloot van SN Brussels Airlines bestaat uit 38 vliegtuigen met een business en economy class afdeling. SN Brussels Airlines heeft samenwerkingsakkoorden met gereputeerde partners. Sinds 14 december verbindt SN Brussels Airlines ook dagelijks de luchthaven van Zaventem en Parijs Noord met de hogesnelheidstrein Thalys.

Voor verdere informatie kunt u terecht bij:
Geert Sciot, Vice-President Communication
Cédric Leurquin, Manager External Communication Tel.: +32 (0)2 723 84 00 - Fax : +32 (0)2 723 84 09 - GSM : +32 477 77 49 11 +32 475 42 55 07
Email: gsciot@brusselsairlines.com - cleurquin@brusselsairlines.com

> Download document