Wanadoo

Amsterdam, 13 mei 2004

Wanadoo introduceert Wanadoo Positive Generation Award

Beste idee voor website wordt werkelijkheid: ontwerp tot en met uitvoering en promotie ter waarde van 15.000 euro

Wanadoo introduceert ter gelegenheid van haar tien jaar internetervaring de Wanadoo Positive Generation Award. Met de award wil Wanadoo mensen laten nadenken over de rol en de toegevoegde waarde van internet. Via de Wanadoo- portal www.wanadoo.nl/award kan iedereen een idee voor een website indienen om in aanmerking te komen voor de hoofdprijs: de realisatie van de website van ontwerp tot en met uitvoering, ter waarde van 15.000 euro. Een deskundige Wanadoo-jury kiest drie genomineerden uit, waarna mensen via de Wanadoo-portal zelf hun stem kunnen uitbrengen op het beste idee.

Onder de vlag Positive Generation roept Wanadoo iedereen op om zijn/haar idee op papier te zetten. Dit kan een website zijn voor een goed doel of sportvereniging, maar natuurlijk mag het ook een forum zijn over een onderwerp waar iedereen bij stil zou moeten staan. De jury beoordeelt de inzendingen op creativiteit, de wijze waarop het idee bijdraagt aan een Positive Generation en de uitvoerbaarheid. De Wanadoo Positive Generation Award wordt uitgereikt tijdens een feestelijke bijeenkomst op 21 juni 2004.

Via een formulier op de Wanadoo-portal kan iedereen (ook niet-Wanadoo- abonnees) een bijdrage indienen voor de Wanadoo Positive Generation Award. De inschrijving staat open tot 1 juni 2004. Deelnemers wordt gevraagd in maximaal 250 tekens hun idee te omschrijven. In nog eens 1.500 tekens moet uitgelegd worden waarom dit idee bijdraagt aan een Positive Generation.

Jean-Jacques de Pins, algemeen directeur van Wanadoo Nederland, zegt:

"Iedereen heeft wel een idee om alles net even iets leuker te maken. Een idee dat zo goed is, dat je het eigenlijk aan iedereen wilt laten weten. Internet kan hierbij een grote rol spelen. Daarom wil Wanadoo haar tien jaar internetervaring inzetten om deze ideeën te realiseren. De Wanadoo Positive Generation Award is een mooie manier om ons jubileum te vieren en om de toegevoegde waarde van internet te benadrukken."

Over Wanadoo Nederland
In Nederland is Wanadoo de tweede internet provider (bron: Interview-NSS) met op 31 maart 2004 590.000 actieve abonnees, van wie 350.000 breedbandabonnees. Het bedrijf biedt internetdiensten aan onder twee merken: Wanadoo en EuroNet Internet. De provider verzorgt sinds 1994 internetproducten en -diensten en is hiermee de eerste commerciële internet provider in Nederland.

Wanadoo, een dochteronderneming van France Telecom, is een van Europa's grootste internet service providers met op 31 maart 2004 ruim 9,3 miljoen actieve abonnees en meer dan 641.000 adverteerders in haar bedrijfsgidsen. Wanadoo is de marktleider in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, en heeft de tweede positie in Spanje en Nederland. Wanadoo heeft ruim 2,4 miljoen kabel- en ADSL-abonnees. Wanadoo had in 2003 2,6 miljard euro omzet en heeft circa 6.700 medewerkers. Wanadoo SA is genoteerd aan Euronext Parijs. Meer informatie over Wanadoo is te vinden op www.wanadoocorporate.com.

Wanadoo Nederland BV: Dianne Potters, Corporate PR Manager, telefoon: (020) 535 51 51, mobiel: 06-28 90 81 08, e-mail: dianne.potters@nl.wanadoo.com, website: www.wanadoo.nl

Lammers van Toorenburg Benelux PR: Armine Egberink, telefoon: (030) 656 50 70, e-mail: armine@lvtpr.nl


---- --