Ingezonden persbericht


Geachte Redactie,

Naar aanleiding van de Europese lancering van Siebel CRM OnDemand tijdens de in april gehouden Siebel User Week in Cannes, brengen wij u graag op de hoogte van de reacties die Siebel CRM OnDemand in de markt heeft gekregen. Daarnaast vertellen wij u graag meer over de ontwikkeling van Siebel's hosted CRM-strategie in Europa. Deze ontwikkeling heeft ook in Nederland tot nieuwe klanten van Siebel Systems geleid.
Wilt u meer informatie over Siebel CRM OnDemand en Siebel's hosted CRM-strategie; Karel Kinders, General Manager Benelux Siebel Systems, is beschikbaar voor een afspraak.

Vijfhonderd proefprojecten in de eerste tien weken * Siebel CRM OnDemand werd op 25 april 2004 in Europa geïntroduceerd. De eerste reacties waren zeer positief. Veel klanten gaven direct aan dat zij interesse hebben in een 'hybride' CRM-aanpak waarbij een hosted-oplossing wordt gecombineerd met een 'on-site'-implementatie. * Siebel CRM OnDemand is officieel beschikbaar sinds 24 mei 2004 en wordt gehosted door IBM. Het is beschikbaar in vijf Europese talen. Op www.crmondemand.nl treft u meer informatie over Siebel CRM OnDemand. * Het is nu tien weken na de lancering. Bij meer dan 500 Europese bedrijven is inmiddels een proefproject gaande met Siebel CRM OnDemand. * Sinds het product begin 2004 beschikbaar kwam, hebben wereldwijd inmiddels meer dan 1000 bedrijven Siebel CRM OnDemand aangeschaft.
Het commitment van Siebel Systems ten aanzien van hosted CRM in Europa * Siebel heeft een R&D-budget van meer dan 2 miljard dollar geïnvesteerd in Siebel CRM OnDemand.
* Meer dan 1000 softwareontwikkelaars van Siebel houden zich bezig met het optimaal op de Europese eisen en wensen afstemmen van Siebel CRM OnDemand.
* Siebel heeft binnen 6 maanden een toonaangevende hosted CRM-oplossing ontwikkeld en op de markt gebracht, waar dit andere aanbieders een periode van 5 jaar heeft gekost.

Klanten profiteren van Siebel CRM OnDemand
* Bestaande klanten van Siebel Systems als Sun Life, 3M en NASDAQ gebruiken Siebel CRM OnDemand om hun CRM-strategie snel in hun organisatie te kunnen uitbreiden. Zij werken aan implementaties die variëren van 10 tot 1000 gebruikers.
* Nieuwe belangrijke klanten als I-People, Galileo, Boise en Sony hebben Siebel CRM OnDemand gekozen vanwege de flexibiliteit bij de ingebruikname.
* Een aanzienlijk aantal kleine en middelgrote bedrijven (MKB) heeft Siebel CRM OnDemand geselecteerd. Voor Siebel Systems is hierdoor een geheel nieuwe markt ontstaan.

Toonaangevende positie in de markt
* Hybride 'OnDemand and OnPremise' gebruik - doordat Siebel CRM OnDemand en Siebel 7.7 voor 'on-site'-implementaties beide gebaseerd zijn op dezelfde onderliggende architectuur, kunnen Siebel-gebruikers hun hosted CRM-aanpak zonder problemen integreren met hun 'On Premise'-systemen.
* Hierdoor ontstaat één naadloos geïntegreerde CRM-oplossing. Dit is een mogelijkheid die uitsluitend Siebel Systems biedt. * Interactieve analytische voorzieningen - Siebel CRM OnDemand omvat onder andere Siebel Analytics, compleet met een volwaardig datawarehouse en interactieve analytische functionaliteit. Dit is een voorziening die uitsluitend Siebel biedt.
* Branchespecifieke versies - Siebel CRM OnDemand biedt de eerste en enige branchespecifieke hosted CRM-versies. Circa 85 procent van de klanten die Siebel 'OnPremise' hebben geïmplementeerd, schaffen branchespecifieke software aan. Naar verwachting zal deze trend zich ook in de hosted CRM-markt voordoen. Dit is functionaliteit die uitsluitend Siebel biedt.
* Hosted Contact Center - Siebel heeft onlangs Siebel Contact Center OnDemand geïntroduceerd dat in de vorm van een maandelijkse dienst voorziet in hosted voorzieningen voor spraak, voicemail, email, web 'self-help' en chat. Dit is een voorziening die uitsluitend Siebel biedt.
"Klanten, prospects en analisten zijn zeer positief in hun oordeel over Siebel CRM OnDemand. Opnieuw manifesteert Siebel Systems zich als dé trendzetter in de CRM-markt", aldus Neil Morgan, vice president EMEA van Siebel Systems.

Wilt u meer weten over Siebel CRM OnDemand, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen voor een gesprek met Karel Kinders, General Manager Benelux.
U krijgt dan een volledige 'briefing' over Siebel's oplossing voor de hosted CRM-markt. Of kijk voor meer informatie op www.crmondemand.nl.
Met vriendelijke groet,

Karin Schop
Account Executive
Text100 Public Relations
Global technology Public Relations

van Diemenstraat 164-166
1013 CN Amsterdam
The Netherlands
Tel.: + 31 20 5304347
Mobile: + 31 6 15071702
Fax: +31 20 5304331
E-mail: karins@text100.nl
URL: www.text100.nl