Ingezonden persbericht


REUTERS BENOEMT RONALD HAMELINK TOT ALGEMEEN DIRECTEUR NEDERLAND

Amsterdam, 24 juni 2004 - Ronald Hamelink (41) is benoemd tot algemeen directeur van Reuters Nederland. Hamelink volgt Jan-René Dolfing op, die benoemd werd tot algemeen directeur van Reuters Zwitserland en Oostenrijk. Hamelink geeft in zijn nieuwe functie leiding aan de Nederlandse activiteiten van Reuters. In Nederland werken circa 130 mensen bij Reuters.

Hamelink is sinds 1988 in dienst bij Reuters Nederland. Voordat hij benoemd werd tot algemeen directeur gaf hij als Sales Manager (2001-2004) leiding aan een verkoopteam van elf medewerkers en een customer training-team van acht medewerkers. Hiervoor bekleedde Hamelink diverse salesfuncties bij Reuters Nederland, variërend van Account Manager Major Accounts met de verantwoordelijkheid voor twee top-accounts in Nederland (1998-2001) tot Account Manager voor 60 tot 70 kleine en middelgrote accounts (1995-1998) en Sales Executive New Business (1992-1995).

"Reuters is actief in een markt die snel verandert en snel beweegt. Daarom blijven we investeren in de ontwikkeling van kennis en expertise bij onze medewerkers", zegt Hamelink. "Het is en blijft ons doel om klanten te voorzien van hoogwaardige informatie en software die voor hen onmisbaar is bij hun dagelijkse activiteiten. Met de recente stroomlijning van het productportfolio kunnen we nog beter inspelen op de wensen van de klanten. Ook de introductie van een aantal nieuwe informatieproducten als Reuters Trader en Reuters Knowledge en het handelsplatform ROMEX zullen onze positie in Nederland versterken. Doordat we dit kunnen combineren met een sterk lokaal team gaan we een goede periode tegemoet. Ik kijk er naar uit om hier een bijdrage aan te leveren in mijn nieuwe functie."

Reuters
Reuters (www.about.reuters.com), wereldwijd leverancier van informatie, biedt professionals essentiële informatie op maat op het gebied van financiën, media en het bedrijfsleven. De betrouwbare informatie ondersteunt beslissers in de gehele wereld. De reputatie van Reuters is gebaseerd op snelheid, accuratesse en onafhankelijkheid. Reuters heeft 15.500 werknemers in 92 landen, waartoe een nieuwsstaf van circa 2.400 werknemers in 197 bureaus behoort, die 130 landen bedient. Reuters is hiermee de grootste multimedia-nieuwsorganisatie in de wereld. In 2003 behaalde het bedrijf een omzet van 3,2 miljard Britse pond.