STICHTING PROMOTIE DEN HAAG

24ste editie Parkpop succes

De organisatie van Parkpop is, met nog optredens voor de boeg van onder meer The Gathering, Outlandish en The Stranglers, tevreden over het verloop van 24ste editie van Parkpop, het grootste gratis toegankelijke muziekfestival van Europa.

De Parkpop-dag begon direct goed met spetterende optredens van Peter Pan Speedrock en League Of XO Gentlemen, gevolgd door swingende optredens van Zuco 103 en Roy Paci. Het publiek reageerde vol enthousiasme op de optredens. Het aangename weer maakte de ideale festivalsfeer compleet.

Verrassing
Rond 16.00 uur was het tijd voor het optreden van de Nits. Deze band kwam tegen het einde van hun optreden met een grote verrassing voor het publiek. De Nits hadden zanger Tim Akkerman van de Haagse rockgroep Di-Rect uitgenodigd om op Parkpop gezamenlijk 'Inside My Head' en 'In The Dutch Mountains' te spelen. Volgens Tim Akkerman zelf ging hiermee een grote wens van hem in vervulling. De bijzondere gelegenheidscombinatie kon op veel waardering en bijval vanuit het publiek rekenen.

Veel bezoekers, geen problemen
Ook dit jaar trok Parkpop een enorm aantal bezoekers. De politie meldde dat er rond 18.00 uur zo'n 325.000 bezoekers voor Parkpop naar het Zuiderpark waren gekomen. De organisatie van Parkpop verwacht, kijkende naar het resterende programma, dat het bezoekersaantal dit jaar zal uitkomen op 350.000. De politie, GG en GD verklaarden dat Parkpop zonder incidenten is verlopen. Ook qua bereikbaarheid verliep alles soepel: er werd in grote getale gebruik gemaakt van de mogelijkheid om vanaf de treinstations in Den Haag naar het Zuiderpark te pendelen met de speciale Parkpop-bussen.

Locals Only Stage
Locals Only Stage (presented by Haagse Hogeschool) was dit jaar voor de tweede keer onderdeel van Parkpop. Opkomende bands uit heel Nederland kregen hier de unieke kans zich te presenteren voor een groot publiek. Vanwege het grote aantal bands op dit podium (14 in totaal) werd gewerkt met een zogenaamd 'dubbelpodium'. Locals Only Stage was opgedeeld in twee helften; één helft werd gebruikt voor het optreden en de andere helft voor de change-over. Deze opzet bood de kans continu optredens op dit podium te programmeren.

PARKPOP IS EEN PRODUCTIE VAN DEN HAAG MARKETING & EVENTS
IN CO-PRODUCTIE MET DUCOS/ACR
DE PROGRAMMERING VAN PARKPOP IS IN HANDEN VAN ROCK IN WATERLAND