STICHTING PROMOTIE DEN HAAG
24ste editie Parkpop succes
De organisatie van Parkpop is, met nog optredens voor de boeg van
onder meer The Gathering, Outlandish en The Stranglers, tevreden over
het verloop van 24ste editie van Parkpop, het grootste gratis
toegankelijke muziekfestival van Europa.
De Parkpop-dag begon direct goed met spetterende optredens van Peter
Pan Speedrock en League Of XO Gentlemen, gevolgd door swingende
optredens van Zuco 103 en Roy Paci. Het publiek reageerde vol
enthousiasme op de optredens. Het aangename weer maakte de ideale
festivalsfeer compleet.
Verrassing
Rond 16.00 uur was het tijd voor het optreden van de Nits. Deze band
kwam tegen het einde van hun optreden met een grote verrassing voor
het publiek. De Nits hadden zanger Tim Akkerman van de Haagse
rockgroep Di-Rect uitgenodigd om op Parkpop gezamenlijk 'Inside My
Head' en 'In The Dutch Mountains' te spelen. Volgens Tim Akkerman zelf
ging hiermee een grote wens van hem in vervulling. De bijzondere
gelegenheidscombinatie kon op veel waardering en bijval vanuit het
publiek rekenen.
Veel bezoekers, geen problemen
Ook dit jaar trok Parkpop een enorm aantal bezoekers. De politie
meldde dat er rond 18.00 uur zo'n 325.000 bezoekers voor Parkpop naar
het Zuiderpark waren gekomen. De organisatie van Parkpop verwacht,
kijkende naar het resterende programma, dat het bezoekersaantal dit
jaar zal uitkomen op 350.000. De politie, GG en GD verklaarden dat
Parkpop zonder incidenten is verlopen. Ook qua bereikbaarheid verliep
alles soepel: er werd in grote getale gebruik gemaakt van de
mogelijkheid om vanaf de treinstations in Den Haag naar het Zuiderpark
te pendelen met de speciale Parkpop-bussen.
Locals Only Stage
Locals Only Stage (presented by Haagse Hogeschool) was dit jaar voor
de tweede keer onderdeel van Parkpop. Opkomende bands uit heel
Nederland kregen hier de unieke kans zich te presenteren voor een
groot publiek. Vanwege het grote aantal bands op dit podium (14 in
totaal) werd gewerkt met een zogenaamd 'dubbelpodium'. Locals Only
Stage was opgedeeld in twee helften; één helft werd gebruikt voor het
optreden en de andere helft voor de change-over. Deze opzet bood de
kans continu optredens op dit podium te programmeren.
PARKPOP IS EEN PRODUCTIE VAN DEN HAAG MARKETING & EVENTS
IN CO-PRODUCTIE MET DUCOS/ACR
DE PROGRAMMERING VAN PARKPOP IS IN HANDEN VAN ROCK IN WATERLAND