Ingezonden persbericht


Microsoft Nederland benoemt Theo Rinsema tot Business Marketing Organization Director

Schiphol-Rijk, 7 september 2004 - Met ingang van 1 september 2004 is Theo Rinsema binnen Microsoft Nederland verantwoordelijk voor het vaststellen en uitvoeren van de marketingstrategie. Theo is de opvolger van Erwin Visser die -na 12 jaar te hebben gewerkt bij Microsoft Nederland- overstapt naar Microsoft Corporation.

Theo Rinsema maakt deel uit van het Management Team en geeft leiding aan vijf businessgroepen binnen Microsoft Nederland. Hij heeft tot taak om de Business Marketing Organization verder te ontwikkelen en om samen met alle betrokkenen bij Microsoft Nederland en Microsoft EMEA, de toekomstige groei zeker te stellen. 'Microsoft heeft een productenportfolio dat strekt van consument tot aan bedrijfsleven en overheid, en verbindt daardoor meerdere werelden. Het lijkt mij fantastisch om mijn bijdrage te leveren aan de nieuwe mogelijkheden die dit biedt voor organisaties en individuen', aldus Theo Rinsema.

Theo heeft twintig jaar ervaring in de software branche en heeft diverse managementfuncties op sales-en marketing gebied bekleed, waarvan de laatste 8 jaar bij Oracle.. In zijn laatste functie werkte hij voor Oracle als Senior Director Marketing & Business Development in de Benelux. Theo Rinsema rondde de HEAO Commerciële Economie en NIMA-C af en heeft in 1993 de NIMA-C jaarprijs gewonnen met een ondernemingsplan over de marktintroductie van bedrijfssoftware in Europa.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is een vooraanstaand leverancier op het gebied van software, diensten en Internet-technologie voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan diensten en producten - waaronder softwareoplossingen voor snel en flexibel zakendoen. Deze zijn ontwikkeld om mensen en organisaties nu en in de toekomst meer mogelijkheden te bieden voor toegang tot de informatie die zij nodig hebben, ongeacht op welke plaats, op welk moment en met welk apparaat.



Ingezonden persbericht