Ingezonden persbericht


Nieuwe Avaya-software voor IP-telefonie verbetert klantenservice MKB

TER PUBLICATIE: 8 september 2004

Nieuwegein - De nieuwe IP Office-software van Avaya speelt maximaal in op de communicatiebehoeften van kleine en middelgrote ondernemingen. Hiertoe introduceert Avaya een nieuwe versie van zijn IP-telefoniesoftware met verbeterde voicemail- en conferentiefunctionaliteiten. Ook is de alles-in-één-communicatieoplossing voor kantooromgevingen eenvoudiger te installeren en te beheren. Avaya IP Office is specifiek ontwikkeld voor de MKB-markt en voor decentrale vestigingen van grote organisaties.

Avaya IP Office bundelt spraak-, data- en communicatieapplicaties in één systeem.

Volgens onderzoek van de Yankee Group¹ overweegt inmiddels meer dan de helft van alle MKB-organisaties bestaande telefoniesystemen geschikt te maken voor IP-telefonie. IP-telefonie is een technologie die spraak over een datanetwerk verstuurt via het IP-protocol. Steeds meer bedrijven zetten communicatieoplossingen op basis van IP-telefonie in om de kosten voor telefoonverkeer terug te dringen. Ook de uitgebreide mogelijkheden van IP-telefonie voor het opzetten van een telefonische vergadering of het eenvoudig doorverbinden van telefoongesprekken en het doorsturen van voicemailberichten spelen een belangrijke rol bij deze overstap. Met deze toepassingen kunnen bedrijven de klantenservice aanzienlijk verbeteren.
"Het is duidelijk dat bedrijven door de integratie van spraak en data in één netwerk geld kunnen besparen. Maar bedrijven zien de voordelen van IP-telefonie veel breder. Ze zien het als een belangrijk middel om de klantenservice te verbeteren", zegt Dave Johnson, Group Vice-President Small and Medium Business Group van Avaya. "Bedrijven erkennen dat IP-telefonie uitgebreide mogelijkheden biedt voor geavanceerde communicatie. IP- telefonie komt ook de efficiëntie en samenwerking tussen medewerkers en eindklanten ten goede met behulp van toepassingen als instant messaging, het eenvoudig opzetten van audio- en videoconferenties en de mogelijkheid om tijd- en plaatsonafhankelijk te werken. Dit zijn allemaal middelen om de productiviteit van medewerkers te verhogen en de concurrentiekracht te versterken."

Bedrijven met veel vestigingen - in binnen- en buitenland - kunnen via Avaya IP Office snel en efficiënt communiceren. De mogelijkheid om à la minute audio- en videoconferenties via het eigen datanetwerk te kunnen opzetten, verbetert niet alleen de productiviteit, maar bespaart tot 90% op kosten voor externe huur van lijnen en conferentiefaciliteiten. De deelnemers aan een conferentie gebruiken een eenvoudige, gebruikersvriendelijke web-interface.

Enkele nieuwe mogelijkheden van Avaya IP Office 2.1 zijn VoiceMail Pro, Remote Upgrade Wizard, Adds en Changes Wizard en IP Conferencing Center. Met VoiceMail Pro kunnen medewerkers berichten versturen naar ontvangers die andere voicemailsystemen gebruiken. De Remote Upgrade Wizard vereenvoudigt installatie en beheer van Avaya IP Office. De inspanningen voor de installatie en het beheer van de nieuwe versie van IP Office worden aanzienlijk verminderd doordat de software vanaf één centrale locatie geüpdatet kan worden. De Small Office Edition voor ondersteuning tot 28 gebruikers op één locatie bevat een nieuwe Setup Wizard voor installatie en onderhoud en een Wizard waarmee het niet meer noodzakelijk is om na elke systeemwijziging het volledige systeem opnieuw op te starten. Met IP Office Conferencing Center kunnen gebruikers conferenties per e-mail boeken, plannen en bevestigen. Verder kunnen ze relevante documenten en presentaties via het web beschikbaar maken voor collega's op andere locaties.

IP Office 2.1 is in Nederland verkrijgbaar via de distributeurs en resellers van Avaya.

¹ *Small and Medium Business Strategies, The Yankee Group, January 2004

# # #

Over Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van alle mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.