Gemeente Den Helder

02-12-2004
Werk en Inkomen verbetert dienstverlening

De afdeling Werk en Inkomen van de gemeente wil haar cliënten nog beter van dienst zijn. Daarom is besloten de werkwijze van de afdeling te veranderen. Vanaf woensdag 8 december richt de afdeling zich op drie zaken:


- Werk: om cliënten te begeleiden naar betaald of onbetaald werk
- Inkomen: om inkomensondersteuning te bieden aan cliënten die nog niet in staat zijn zelfstandig in hun bestaan te voorzien
- Zorg: om cliënten te begeleiden die speciale hulp en/of zorg nodig hebben

Gevolgen
Een van de gevolgen van de nieuw werkwijze is dat de afdeling en de consulenten beter bereikbaar zijn. Vanaf 8 december werken we niet meer met een vaste consulent voor cliënten, maar kunt u bij meerdere medewerkers van de afdeling terecht. Dit geldt niet voor Bureau Debiteurenbeheer, Bureau Wet voorzieningen gehandicapten (WVG) en Bureau Schuldhulpverlening, zij blijven werken met vaste consulenten.

De telefonische bereikbaarheid is ook veranderd. In het onderstaande schema ziet u welk telefoonnummer u moet bellen als u een vraag heeft.

Uitkering: vragen/informatie over de hoogte, inhoudingen, betalingen, enzovoort (0223) 67 1111

Reïntegratietraject: vragen/informatie over opleidingen, stages, kosten kinderopvang en dergelijke (0223) 67 1115

Bijzondere bijstand: vragen/informatie over onder andere een aanvraag eigen bijdragen ziekenfonds, thuiszorg, langdurigheidstoeslag (0223) 67 1116

Niet-cliënten met vragen kunnen bellen naar telefoonnummer (0223) 67 1100 en worden met behulp van een keuzemenu doorgeschakeld.

Openingstijden
De openingstijden van Werk en Inkomen veranderen vanaf 1 januari 2005. U kunt de afdeling van bezoeken op:

- maandag tot en met donderdag van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur

- vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.
Tot die tijd gelden de huidige openingstijden.