Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

20-ers en 30-ers anno nu: Generatie Mix

Amsterdam, 26 november 2004 Tijdschrift Carp heeft in samenwerking met marktonderzoeksbureau Motivaction een uniek, online kwalitatief onderzoek uitgevoerd naar de drijfveren van hoogopgeleide 20-ers en 30-ers, waarvan de resultaten deze week in Carp verschijnen. Conclusie in het onderzoek onder 900 Carp lezers is het bestaan van de Generatie Mix . Gingen yuppen nog blind voor hun werk en wilde generatie Nix alleen maar freewheelen, generatie Mix wil niet kiezen en houdt alle ballen onvermoeibaar in de lucht. De prijs die ze betalen is volle agenda s en onvervulde dromen.

Uit het onderzoek blijkt dat mixers zich niet specialiseren, maar alles willen bereiken, en ervoor kiezen om alles te combineren. Inclusief carrière, vrienden, partner, hobby, sporten, en een leuk huis. Kinderen moeten in dit overvolle schema ingepast worden. Mixers koesteren de passie om alles tegelijk na te jagen. Dus keihard werken én keihard genieten . Motivaction-onderzoeker Pieter Paul Verheggen: Het is geen besluiteloosheid van de generatie Mix dat ze niets wil wegstrepen; ze kiest er juist heel bewust voor om alles te combineren. Dat maakt ze zo uniek. Veel ouderen snappen dat niet omdat ze zo eendimensionaal denken. (&) Deze generatie wil op geen enkele manier zijn dromen opgeven. De inzet is alles op een fantastisch niveau, de realiteit alles op een leuk niveau. Details over Generatie Mix zijn vanaf 8 december ook te vinden te vinden op Carp.nl.

Carp

Carp is het lijfblad voor hoogopgeleide professionals met een afgeronde hbo- of wo-opleiding tot en met 37 jaar en wordt verspreid in een oplage van 148.000. Carp informeert over alle ins en outs op het gebied van werk, loopbaan, lifestyle en persoonlijke ontwikkeling.

Aromedia

Aromedia is uitgever van de merken TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda s, websites en cd-rom s. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs en doet ze met de TKMST Monitor onderzoek onder ruim 31.000 scholieren en studenten. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot en met 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

#####