Carlson Marketing Group opent Decision Science Practice in Europa

Uitbreiding analyse services vindt plaats vanuit het kantoor van Carlson Marketing in Amsterdam

AMSTERDAM, 8 december 2004 -- Relationship Marketing (RM) bureau Carlson Marketing Group heeft vandaag de opening bekendgemaakt van haar Decision Science Practice in Europa. De Practice biedt analyse services die organisaties helpen om data om te zetten in inzichtelijke, actiegerichte informatie. Door haar analyse services naar Europa uit te breiden, hoopt Carlson Marketing haar assortiment van oplossingen en diensten op het gebied van bedrijfskritische RM en klantenloyaliteit nog beter te kunnen ondersteunen. Data-analyse expert Leon Fedenczuk zal vanuit het kantoor van Carlson Marketing in Amsterdam leiding gaan geven aan de Europese activiteiten.

Analyse om ROI te vergroten
Een zorgvuldige analyse van gegevens is van cruciaal belang voor het nemen van de juiste beslissingen in een sterk concurrerende markt. De Decision Science Practice van Carlson Marketing helpt bedrijven om de steeds verder toenemende hoeveelheid gegevens te vertalen naar inzichtelijke informatie (kennis) die gebruikt kan worden als basis voor tactische en strategische marketingbeslissingen. Het Decision Science team maakt gebruik van een uitgebreide reeks van gegevensbronnen bij het opbouwen van kennis ter ondersteuning van besluitvormingsprocessen. Deze gegevensbronnen variëren van interne klantgegevens tot onderzoeken en andere externe bronnen waaronder demografische of kredietgerelateerde gegevens. De analyses en strategieën van het team zijn met name gericht op economische modellen en ROI-analyses. Onder analyses vallen onder meer de waardering en analyse van klanten, verwachtingsmodellen, campagne analyses, prognoses met betrekking tot marktvraag, voorraad- en prijsoptimalisering en het terugdringen van klantverloop..

De Decision Science Practice zorgt ervoor dat klanten van Carlson Marketing hun beslissingen die betrekking hebben op de relatie met hun consumenten, distributiepartners en medewerkers op een doordachte, kwantitatieve analyse van de feiten gebaseerd zijn. De analyse services vormen een aanvulling op Carlson Marketing's aanbod van RM --en Loyaliteitsoplossingen, die variëren van CRM-visie en strategie tot ontwerp en uitvoering van meetbare RM-oplossingen. De ervaring van Carlson Marketing is dat intelligente, goed gefundeerde Relationship Marketing altijd tot een vergrootte ROI leidt.

Aanwezigheid in Europa
Leon Fedenczuk versterkt het Carlson Marketing kantoor in Amsterdam. Als Decision Sciences Director Europe, is Leon verantwoordelijk voor de ontwikkeling en levering van kwalitatief hoogwaardig Relationship Marketing onderzoek, analyses en diensten op het gebied van metingen in heel Europa. Hij is een erkend en vooraanstaand deskundige op het gebied van data-mining en analyses. In de VS en Canada is hij betrokken geweest bij een tal van opdrachten op het gebied van marketing en management consulting. Door zijn specifieke expertise op het gebied van verwachtingsmodellen, segmentatie, prognoses, risicoanalyses, campagneanalyses en fraudeopsporing voegt Leon een sterke systeembenadering toe aan de Decision Science Practice. Het Decision Science team is vertegenwoordigd in Amsterdam, Londen, Minneapolis (VS), Northampton (UK), Singapore, Sydney en Toronto.


---

(