Ingezonden persbericht


Persbericht

MicroStrategy begint aan opmars in de Benelux

Michel Haagmans aan het hoofd van vernieuwde Beneluxorganisatie

Utrecht, 9 december 2004 - MicroStrategy, één van de wereldwijde leiders in de markt van business intelligence software, heeft een nieuw Benelux management team benoemd. De wereldwijde organisatie gespecialiseerd in Business Intelligence (BI) verwacht met Michel Haagmans als country manager Benelux, Eddy Conjaerts als Account Executive Belux en Carlos Verheije en Remco van Malten als Account Executives Nederland haar doelstelling - leiderschap in business intelligence - te realiseren op de snelgroeiende Beneluxmarkt.

In eerste instantie wordt een nieuw commercieel team opgestart onder leiding van Michel Haagmans als country manager Benelux. Michel was hiervoor onder andere actief als country manager van Real Software Nederland, sales director Benelux van Plus Integration Supply Chain Solutions en vervulde diverse commerciële functies bij onder andere Sun Microsystems en Binair Nederland. Eddy Conjaerts werd aangetrokken om de verkoop in België en Luxemburg een nieuwe impuls te geven. Eddy was eerder al actief in sales management en business development bij onder andere Agile Software, i2 Technologies, Accenture, Cimad en Oracle. Carlos Verheije - die onder meer een achtergrond heeft als director B2B bij Oracle en director government related business bij Northern Telecom - zal samen met Remco van Malten, voormalig account manager bij Symbol Technologies en Real Software, het marktaandeel van MicroStrategy in Nederland verder uitbreiden.

Dat MicroStrategy deze ervaring en expertise aantrekt wijst erop dat de Beneluxmarkt wordt gezien als kernmarkt voor de onderneming. Michel Haagmans, de nieuwe country manager voor de Benelux, legt uit: "De Benelux-markt heeft een bijzonder groot BI-potentieel. Maar in vergelijking met de ons omringende landen hebben we deze markt niet voldoende ontsloten. Het was nodig om onze focus op de markt te herdefiniëren. Customer service en partnerships zijn daarin sleutelbegrippen. Met dit nieuwe team, een hernieuwde focus op de markt en een uitermate sterk productaanbod zijn we ervan overtuigd dat we snel tot de belangrijkste BI-spelers op deze markt gaan behoren."

MicroStrategy is een toonaangevende speler in de steeds belangrijker wordende markt van business intelligence software. Vorig kwartaal (Q3 2004) steeg MicroStrategy's omzet nog met 42%. Tot de potentiële klanten van de in 1989 opgerichte onderneming behoren de Fortune's "Top 2000" bedrijven, maar ook middelgrote ondernemingen. Het bedrijf levert BI-oplossingen aan verschillende marktsegmenten zoals retail, telecom, bedrijven uit de financiële dienstverlening, gezondheidszorg, farmaceutische industrie, manufacturing en de overheid. MicroStrategy telt meer dan 2.900 grote klanten waaronder Carrefour, Metro, Ahold, Vodafone, Sara Lee, en Danone. Deze grote organisaties integreren MicroStrategy's krachtige software in bijna alle facetten van hun business.

Het BI Platform van MicroStrategy is uiterst schaalbaar - van enkele tot duizenden gebruikers, van databases met enkel gigabytes tot databases met honderden terabytes aan gegevens. Het is beveiligd volgens de strengste normen en volledig op state-of-the-art standaarden gebaseerd. Dit maakt het platform uniek in de markt. Daarnaast heeft de software krachtige analyse instrumenten, gebruiksvriendelijke informatie- en rapporteringmogelijkheden en een webinterface die bijzonder makkelijk in gebruik is. De applicatie ondersteunt alle vormen van BI, van eenvoudige rapportering tot complexe businessrapporten, dashboards en scorecards, (R)OLAP en datamining. Het gebruik van deze middelen leidt tot een betere kostenbeheersing, een stijgende productiviteit, optimale klantenrelaties en een grotere omzet.

Het Benelux hoofdkantoor is gevestigd in Utrecht (NL).

MicroStrategy
Zonnebaan 15c
Postbus 40275
3504 AB Utrecht
T:+31 30 2408 111
F:+31 30 2408 199

Over Microstrategy
MicroStrategy (Nasdaq: MSTR), de wereldwijde leider in de steeds belangrijker wordende markt van business intelligence software, werd opgericht in 1989. Leidende "Fortune 2000"-bedrijven integreren MicroStrategy's krachtige software in bijna alle facetten van hun business. De business intelligence platformen van MicroStrategy distilleren uit grote hoeveelheden data vitale en diepgaande inzichten die bijdragen tot kostenefficiëntie, productiviteit, klantenrelaties en omzetgeneratie. MicroStrategy biedt exceptionele mogelijkheden - een uitstekende schaalbaarheid, krachtige analyse-instrumenten, gebruiksvriendelijke informatie- en rapporteringmogelijkheden en een opmerkelijk gemakkelijk te gebruiken webinterface. Topondernemingen gebruiken MicroStrategy om op een kostenefficiënte manier hun grote, multi-terabyte databases te ontsluiten; duizenden werknemers op alle operationele niveaus te autoriseren en om de voordelen van business intelligence te verspreiden over de gehele onderneming en bij uitbreiding naar klanten, partners en leveranciers. MicroStrategy telt meer dan 2.900 zeer grote klanten waaronder General Motors, Yahoo!, Visa International, Telecom Italia, AT&T Wireless Group, Sanofi Aventis, Generali Verzekeringsgroep en de FBI. MicroStrategy onderhoudt ook relaties met meer dan 500 systeemintegrators, applicatieontwikkelaars en platform partners zoals IBM, PeopleSoft, Sun, HP en Teradata.