Gemeente IJsselstein


IJsselstein in top drie best scorende gemeenten donderdag, 09 december 2004 - 11:50 CET

In september vond een klanttevredenheidsonderzoek onder bezoekers van het stadhuis plaats en richtte zich op diverse aspecten van dienstverlening en stadhuis. De gemeente IJsselstein is in het rijtje van de deelnemende gemeenten beland in de top drie.

Als onderdeel van Benchmarking Publiekszaken waaraan IJsselstein deelneemt, is van maandag 13 tot en met vrijdag 17 september 2004 een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd door TNS-NIPO.

Essentie benchmark
De essentie van de benchmark is dat deelnemende gemeenten onderling vergelijken en vervolgens van elkaar leren. Door het open karakter van de benchmark, die volledig is gericht op de afdeling Publiekszaken, wordt kennis op het gebied van kwaliteitsverbetering en efficiënt werken gedeeld. Hierdoor kunnen verbeteringen in de dienstverlening sneller en effectiever worden waargemaakt.
Binnen de vergelijkingskring (bestaande uit Zeewolde, Moerdijk, Purmerend, Steenwijkerland, Den Helder, Gouda, Nieuwerkerk aan de IJssel en Lingewaard) maakt IJsselstein deel uit van de drie best scorende gemeenten.

Waardering
De waardering in grote lijnen: 35% geeft het oordeel ruim voldoende/goed (8-10). Van bijna de helft van de bezoekers (48%) krijgt IJsselstein een 7. 17% geeft het oordeel 1-6.

Aspecten onderzoek: dienstverlening en stadhuis In het onderzoek is een oordeel gegeven over verschillende aspecten met betrekking tot dienstverlening; uiterlijke verzorging, vriendelijkheid, duidelijkheid informatie, deskundigheid, totale doorlooptijd, inlevingsvermogen en prijs. Wachttijd, bereikbaarheid, overzichtelijkheid entree, privacy balies, wachtruimte, parkeergelegenheid, openingstijden en bewegwijzering zijn aspecten die zijn gemeten met betrekking tot het stadhuis.

Onderzoeksresultaten
Binnenkort is ook het gehele onderzoek te downloaden.