Gemeente Haarlem


17 december 2004

342/2004
Gemeente Haarlem, het college van burgemeester en wedhouders

Persbericht


Wethouder Grondel: "onze klanten mogen niet de dupe worden"

Gemeente Haarlem "baalt stevig" van noodzakelijke breuk met Arriva


De gemeente Haarlem reageert - in de persoon van wethouder Grondel - teleurgesteld over de noodzakelijke breuk tussen Arriva en de provincie Noord-Holland. Wethouder Grondel: "Arriva kwam als beste uit het aanbestedingstraject. Daarom baal ik er ook stevig van dat Arriva zijn beloften niet heeft waargemaakt."


Sinds de start van de OV-Taxi in juli 2004 heeft Arriva met problemen gekampt. Het vervoer verliep niet goed en de wachttijden waren erg lang. De oorzaken hiervoor waren onder andere capaciteitsproblemen bij de telefooncentrale van Arriva en bij de onderaannemers. Gealarmeerd door de vele gebruikersklachten heeft de gemeente Haarlem vanaf september 2004 bij de provincie en bij Arriva aangedrongen op het vinden van oplossingen. Meermalen heeft wethouder Grondel overleg gevoerd met gedeputeerde Mooij.


De afdeling Zorg & Voorzieningen van gemeente Haarlem overlegt deze dagen met de provincie om de overgang naar de nieuwe vervoerder zo soepel mogelijk te laten verlopen. Zo blijft vanaf 1 januari 2005 het nummer van de telefooncentrale hetzelfde en worden de nieuwe Wvg-passen zo spoedig mogelijk toegezonden. Wethouder Grondel: "Op dit moment is onze grootste zorg dat de overgang naar de nieuwe vervoerder voor de klant zo soepel mogelijk verloopt. We verwachten dat de provincie hierover keiharde afspraken met de nieuwe vervoerder maakt".


sector Publieksdienst
Daphne Sijmonsbergen, communicatieadviseur
023-5114209
023-5115171
dsijmonsbergen@haarlem.nl
---- --