Stadsdeel Bos en Lommer


Publieksdienstverlening Bos en Lommer 3 januari 2005

Tot nog toe was de publieksdienstverlening van het stadsdeel verdeeld over vier locaties (Leeuwendalersweg 21, Bos en Lommerplein 11, Den Brielstraat 15, Robert Scottstraat 32). Om het voor u makkelijker en overzichtelijker te maken, worden vanaf half januari alle producten en diensten aangeboden vanuit één locatie, namelijk het nieuwe stadsdeelkantoor aan het Bos en Lommerplein 250.

U kunt bij ons terecht voor het aanvragen van uw rijbewijs, uittreksels, bouwvergunningen, drank en horeca vergunningen, vergunningen voor in de openbare ruimte en nog veel meer. Deze producten en diensten worden u vanaf 19 januari aangeboden door onze nieuwe afdeling Publieksdienstverlening. Het cluster Burgerzaken dat onderdeel is van de publieksdienstverlening is vanaf 18 januari al open. De afdeling Publieksdienstverlening is vijf dagen per week open.

Vanaf de opening bieden wij u een 50-tal producten aan. Dit zijn nog niet alle producten van het stadsdeel. In 2005 wordt het aanbod geleidelijk uitgebreid.

Publieksdienstverlening in het nieuwe gebouw

Als u het nieuwe stadsdeelkantoor binnenkomt, staan vlak na de hoofdingang onze medewerkers van de receptie klaar om u verder te helpen.

Op weg naar de eerste verdieping, waar onze balies zijn, passeert u de nieuwe publieksbalie in het informatiecentrum. In het informatiecentrum vindt u allerlei verschillende informatie. Er staan maquettes opgesteld van bouwprojecten, er is een leestafel ingericht en er liggen stukken ter inzage. De medewerker publieksbalie is aanwezig om uw vragen hierover te beantwoorden.

Op de eerste verdieping vindt u onze balies. Hier kunt u terecht voor het aanvragen van producten en diensten op het gebied van burgerzaken en vergunningen . Achter de loketten staan onze medewerkers om u verder te helpen.

Er is ook een telefonisch meldpunt. Hier kunt u terecht met meldingen en klachten over de openbare ruimte , zoals losliggende stoeptegels, fietswrakken, rondzwervend afval of het signaleren van ongedierte. Alle meldingen worden hier centraal geregistreerd zodat de afhandeling zo snel mogelijk kan.

Wat kunt u verwachten van de afdeling Publieksdienstverlening?

De medewerkers achter de receptie en de loketten zijn speciaal opgeleid om uw vragen te beantwoorden. Van hen kunt u klantgerichte en doelmatige hulp verwachten. Dit betekent dat: * Uw vraag altijd serieus wordt genomen. * U altijd adequaat wordt geholpen. * Als het stadsdeel het door u gevraagde product niet kan leveren u in ieder geval hoort waar dit wel mogelijk is. * Het stadsdeel iets voor u kan betekenen.

De medewerkers van de afdeling Publieksdienstverlening zijn uw eerste aanspreekpunt. Zij geven u informatie en helpen u met uw (aan)vraag. U krijgt direct te horen welke stappen er gevolgd moeten worden: in ieder geval krijgt u te horen hoe lang het duurt voordat er een antwoord is op uw (aan)vraag.

Openingstijden (vanaf 19 januari 2005)

maandag tot en met vrijdag

Loket Burgerzaken 8.30 uur tot 15.30 uur

Loket Vergunningen 9.00 uur tot 11.00 uur

Publieksbalie 9.00 uur tot 11.00 uur

Telefonisch meldpunt 8.00 uur tot 16.00 uur

Meldingen en Klachten

Openbare Ruimte