Waterschap Brabantse Delta
Waterschap Brabantse Delta
Postbus 5520, 4801 DZ Breda
T: 076 564 10 00
F: 076 564 10 11
E: info@brabantsedelta.nl
Eerste vergadering nieuw algemeen bestuur
De 45 leden van het nieuwe algemeen bestuur van waterschap Brabantse
Delta leggen op woensdag 5 januari 2005 de eed of belofte af als
bestuurslid. Daarna beslissen ze welke zes leden uit hun midden in het
dagelijks bestuur komen te zitten. De belangencategorieën Ingezetenen
en Gebouwd leveren ieder 2 leden aan het dagelijks bestuur, de
categorieën Ongebouwd en Bedrijfsgebouwd elk 1 lid.
Daarnaast besluit het algemeen bestuur over de bemensing van
verschillende commissies, waaronder de AB-commissies en de
regiocommissies.
In de AB-commissies bespreken vertegenwoordigers van de vier
belangencategorieën de bestuursvoorstellen ter voorbereiding op de
besluitvorming in het algemeen bestuur.
In de drie regiocommissies, West, Midden en Oost, hebben
vertegenwoordigers van belangenorganisaties uit die regio zitting en
enkele leden uit het algemeen bestuur. De regiocommissies adviseren
het algemeen bestuur over regionale aangelegenheden.
Naast de besluiten over de samenstelling van bovengenoemde commissies
stelt het algemeen bestuur de notitie Bestuurlijk functioneren 2005
vast. In deze notitie staan de bestuursregels die voor de vergadering
van het algemeen bestuur gelden.
De vergadering vindt plaats in het Hof van Breda, het centrale kantoor
van het waterschap. Bergschot 69-1, 4817 PA in Breda. Aanvang 09.30
uur.
Meer
Bekijk het overzicht van de nieuw gekozen bestuursleden