Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

NIEUW GLOSSY MAGAZINE

Drenthe Magazine voor toerist en thuisblijver

U.I.T. (Uniek in Innovaties voor Toerisme) introduceert 'Drenthe Magazine', een nieuw glossy magazine dat zich richt op kleurrijke personen en initiatieven in het bijzondere Drentse landschap. Een magazine met ruimte om breed en verrassend alles over Drenthe te communiceren. Het magazine richt zich niet alleen op de toerist, maar ook op de inwoner van deze prachtige provincie.

Uitgever Bert Dijenborgh uit Wachtum en hoofdredacteur Henk Kroezen uit Emmen denken dat Drenthe Magazine kan meehelpen om de provincie Drenthe met nieuw elan op de kaart te zetten. Zeker nu uit de laatste cijfers is gebleken dat Drenthe als toeristische provincie iets minder in trek is.

"Drenthe magazine gaat al het goede, mooie en bijzondere van onze provincie belichten", verwoordt Bert Dijenborgh de intentie van het blad. "Van Drentse cultuur tot Drentse natuur, van Drentse producten tot de Drenten zelf. We presenteren deze onderwerpen op een toegankelijke wijze met boeiende artikelen en prachtig beeldmateriaal."

"Bij het ontwikkelen van het concept zijn we niet over één nacht ijs gegaan", vervolgt Henk Kroezen. "De redactie wordt gevormd door ervaren professionals, die zelf ook meedenken over de onderwerpen. In het eerste nummer besteden we onder meer aandacht aan een onbekende kant van Drenthe: watersport in Noord-Drenthe. Verder artikelen over het Drentse veenverleden, emoties in Dierenpark Emmen, de holistische stal Rohan in Valthermond, Emmer kunstenaar op bezoek bij Johan Cruijff en columns van Michel van Maarseveen (directeur Drents Museum) en Daniël Lohues (zanger Skik)."

Drenthe Magazine wordt op 11 januari gepresenteerd op de Vakantiebeurs in Utrecht. Drenthe Magazine verschijnt vier keer per jaar.