Ingezonden persbericht


Persbericht

Dienst Instandhouding VAI slaat aan

Stabiele, veilige IT-omgeving en aanzienlijk lagere beheerkosten

Veenendaal, 11 januari 2005 Steeds meer bedrijven zien de noodzaak in van een gestructureerd en pro-actief beheer van hun IT-omgeving. Vooral beveiliging, stabiliteit en beheersing van de kosten zijn belangrijke aandachtspunten. Dat blijkt uit de grote interesse voor de Dienst Instandhouding van VAI, specialist in centraal IT-beheer en migratie.

Met de Dienst Instandhouding zorgt VAI ervoor dat bedrijven automatisch beschikken over de laatste softwareupdates, patches en virusbeveiliging, zodat indringers geen kans krijgen. Wijzingen aan de IT-omgeving, zoals de installatie van nieuwe applicaties en updates, worden op een gecontroleerde en transparante manier centraal doorgevoerd. De planmatige aanpak van VAI waarborgt de stabiliteit en beschikbaarheid van de IT-omgeving en stelt de continuïteit van ondernemingen zeker. Bovendien vallen de Total Cost of Ownership (TCO) aanzienlijk lager uit besparingen tot tientallen procenten zijn mogelijk - en zijn deze vooraf inzichtelijk. Heineken, KAS BANK, Provincie Flevoland, Waterleidingbedrijf Amsterdam en Stichting Hendrik van Boeijen zijn enkele van de klanten van VAI die gebruikmaken van de Dienst Instandhouding.

KAS BANK: optimale beveiliging

De toenemende dreiging van virussen en hackers is voor bedrijven een van de argumenten om te kiezen voor de service van VAI. Zoals voor de KAS BANK, die onlangs met behulp van VAI migreerde naar een nieuwe IT-infrastructuur en aansluitend koos voor de VAI Dienst Instandhouding. Michael de Rijk, afdelingshoofd infrastructuur van de KAS BANK: We zijn eigenlijk meer een IT-bedrijf met een bankvergunning dan een bank: de computer vormt echt het hart van onze organisatie. Een optimale beveiliging is dan ook van cruciaal belang. Door VAI zijn we er zeker van dat we automatisch beschikken over de juiste patches en de allerlaatste virusupdates, zodat we steeds goed beschermd zijn tegen risico s en niet achter de feiten aanlopen. We kunnen rekenen op een stabiele IT-omgeving met een hoge beschikbaarheid.

Hendrik van Boeijen: beter serviceniveau en hoge beschikbaarheid

Stichting Hendrik van Boeijen profiteert eveneens van een hogere beschikbaarheid van de IT-infrastructuur doordat zij het doorvoeren van grotere wijzigingen uitbesteed aan VAI binnen het kader van de Dienst Instandhouding. Dankzij de dienstverlening van VAI is de beschikbaarheid van onze IT-omgeving en daarmee het serviceniveau sterk verbeterd , zegt Jan-Willem ten Hove, ICT-manager van de zorginstelling. Bovendien maakt de Dienst Instandhouding de beheerkosten inzichtelijk en beheersbaar voor de stichting. Ten Hove: We weten nu vooraf precies wat we aan IT-beheer kwijt zijn, doordat we met VAI vaste afspraken hebben gemaakt over het benodigde serviceniveau en de prijs per doorgevoerde wijziging. Dat is voor een instelling als de onze, waar veel afhangt van het budget, een groot voordeel.

Heineken: hogere stabiliteit en lagere TCO

Ook Heineken weet zich verzekerd van een veilige en stabiele IT-omgeving, en profiteert van een fors lagere TCO met de VAI Dienst Instandhouding. Het bedrijf implementeerde eerder met behulp van VAI een standaard werkplek met de naam Standard Heineken Office Workplace (SHOW) en sloot onlangs een contract af voor de Dienst Instandhouding. Roland Hermsen, Manager Services & Support van Heineken Nederland Business Services (HNBS): Met deze service profiteren we optimaal van de kennis en ervaring van VAI en weten we precies waar we aan toe zijn met het uitrollen van nieuwe applicaties, updates en security patches. Bovendien maakt de Dienst Instandhouding de beheerkosten veel inzichtelijker voor Heineken en zijn deze ook eenvoudig door te berekenen aan interne klanten. De hierdoor toegenomen kostenbewustheid en -beheersbaarheid zorgen voor een scherpe daling van de uitgaven voor IT-beheer. We voorzien dat we in 2005 in totaal een dertig procent lagere TCO hebben dan in 2004 , aldus Hermsen.

Dienst Instandhouding in het kort

De Dienst Instandhouding van VAI omvat:


· Impactanalyse: analyse van de risico s van voorgenomen wijzigingen


· Advisering: over relevante technologisch en marktontwikkelingen


· Patchmanagement: samenstellen en leveren van security patches en service packs


· Productlifecycle management: signaleren stopzetten ondersteuning leveranciers


· Architectuurbewaking: toetsen wijzigingen aan vooraf bepaalde normen


· Releasemanagement: distributie van nieuwe softwarereleases, automatische distributie van wijzigingen, publicatie jaarlijkse releasekalender

Over VAI

VAI, opgericht in 1997, is leverancier van oplossingen voor implementatie en centraal beheer van een stabiele ICT-infrastructuur. Belangrijke voordelen hiervan zijn blijvend lagere exploitatiekosten (TCO) en een grotere beschikbaarheid van applicaties.

VAI levert kant-en-klare inrichtingsbouwstenen voor een snelle en voorspelbare inrichting van een op Microsoft technologie gebaseerde ICT-infrastructuur met aansluitende processen voor inrichting en beheer alsmede tools voor softwaremanagement en deployment. VAI beschikt over een eigen R&D-afdeling voor het ontwikkelen van geïntegreerde oplossingen op de beschreven werkgebieden. VAI heeft een geavanceerde Package Fabriek waar applicatiepackages tegen vaste kosten en service levels worden ontwikkeld. Goed ontwikkelde packages zorgen voor een foutloze distributie en zijn toepasbaar binnen een client-server en/of Server Based Computing omgeving.

VAI is Business Alliance Partner van Citrix en Microsoft Gold Certified partner voor Advanced Infrastructure Solutions, Networking Infrastructure Solutions en Information Worker Solutions. De oplossingen en diensten van VAI worden gebruikt bij gerenommeerde organisaties zoals het Ministerie van Defensie, Stork, KAS BANK N.V., Mercuri Urval, Verenigde Bloemenveilingen Aalsmeer, provincies en gemeenten. Meer informatie vindt u op www.vai.nl.