Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Exclusieve samenwerking tussen lycos en adlink

Nederlandse sales activiteiten worden overgenomen door AdLINK vanaf 1 februari 2005

Haarlem, 11 januari 2005 - LYCOS Nederland (www.lycos.nl), één van de grootste internet portals, en AdLINK Internet Media BV, het grootste Europese advertentienetwerk, zullen een exclusieve samenwerking starten op het gebied van online sales vanaf 1 februari 2005. AdLINK zal de enige online vertegenwoordiger zijn voor de advertenties van de Nederlandse Lycos portal, die een locale reach van 33% en 3,5 miljoen unieke gebruikers per kwartaal heeft. LYCOS Nederland is onderdeel van LYCOS Europe NV, één van de grootste PAN-Europese portals, met een maandelijkse reach van meer dan 20% (bron: Nielsen/November 2004) en ruim 20 miljoen unieke gebruikers.

LYCOS biedt verschillende producten, zoals e-mail, zoekmachine, webhosting, domeinnamen, shopping, dating, chat en content channels. Adverteerders hebben de keuze uit ca. 30 advertentiemogelijkheden, waaronder standaardformaten als banners en skyscrapers, maar ook bijzondere formaten en innovatieve tools in persmission marketing, viral marketing en e-commerce.

Giis Vollaers, Managing Director Sales LYCOS Nederland: We zijn ervan overtuigd dat we met onze nieuwe partner AdLINK de bedrijfsresultaten zullen verbeteren. Mede door hun internationale expertise heeft AdLINK zich bewezen als de juiste partner voor onze portal. De samenwerking garandeert aantrekkelijke deals en aanbiedingen, maar ook innovatieve mogelijkheden van online adverteren in de toekomst.

Bas Seelen, Managing Director AdLINK Internet Media BVs: Onze reeds sterke portfolio wordt nog interessanter voor onze klanten: hoge merkwaarde in combinatie met een groot bereik is een sterke propositie in deze groeiende online adverteerdersmarkt. We zijn erg blij om LYCOS te verkopen.


---