Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

NewRulez Media verwerft meerderheidsbelang Cu2

Amsterdam, 17 januari 2005

NewRulez Media heeft een meerderheidsbelang verworven in de populaire jongerensite Cu2. Met deze deelname verwerft NewRulez Media een ijzersterke positie in de zeer populaire wereld van profielen websites. De populariteit van profielen websites groeit sterk, zoals onder meer blijkt uit het enorme aantal nieuwe profielen dat op Cu2 wordt aangemeld; dagelijks zo'n 1500 tot 2000.

Cu2 is sinds haar start in april 2000 jaarlijks stevig gegroeid en is nu marktleider met 630.000 actieve profielen, voornamelijk van jongeren tussen de 12 en 18 jaar. "Cu2 is groot geworden dankzij de gebruikers" zegt directeur Chris de Waard: "Je merkt echt dat Cu2 leeft in de doelgroep. Op school kent iedereen het, eigenlijk alleen door mond-tot-mond reclame." "Wij vertellen mensen altijd dat ze aan hun kinderen moeten vragen wat die van Cu2 vinden, dan horen ze hoe die er mee bezig zijn" voegt zijn compagnon Vincent van Leeuwen daar aan toe. "Elke dag komen zo'n 200.000 mensen op Cu2 om hun persoonlijke profiel mooier te maken, om nieuwe contacten te leggen en om te kijken wat hun vrienden er doen."

"Cu2 past uitstekend in de strategie van NewRulez", zegt directeur Toon Branbergen "NewRulez wil zich een prominente positie verwerven op de markt voor jongeren media en marketing. Dit doen we met merken die omarmd worden door jongeren. Daarmee wil NewRulez een brug slaan tussen de doelgroep en adverteerders - een brug die lastig te slaan is in het huidige umfeld. Dit is in korte tijd onze tweede aankoop. In september 2004 hebben we Kaboem - marketingplatform voor Tweens (9-15) aangekocht. Cu2 vormt hierop een mooi vervolg met een groot bereik in de doelgroep 12 - 18. In 2005 zullen we een breed portfolio opbouwen voor jongeren in de leeftijd tot 25 jaar. Naast het aankopen van bestaande merken zullen we het portfolio ook uitbreiden met eigen concepten en initiatieven, mogelijk in samenwerking met adverteerders".

Over NewRulez Media BV
NewRulez Media BV is een dochter van ilse media BV. Binnen NewRulez Media heeft ilse media haar activiteiten voor de jeugd ondergebracht. NewRulez bestaat momenteel uit de merken Kaboem en het recent overgenomen meerderheidsbelang in Cu2. NewRulez Media stelt zich ten doel een leidende positie te verwerven in de jongerenmarkt. De jongerenmarkt wordt gekenmerkt door duidelijk veranderend mediagedrag. Internet en mobiel nemen hierin een toenemende belangrijke positie in. NewRulez Media richt zich op de nieuwe belevingswereld van de jongeren en de daarmee gepaard gaande veranderingen in het medialandschap.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht