Gemeente Amerongen


Officiële bekendmakingen 20 januari 2005

Vergunningen

AANGEVRAAGDE BOUWVERGUNNINGEN (ARTIKEL 41 WONINGWET)

Lichte bouwvergunningen

· 20050001, het uitbreiden van een woning door een uitbouw aan de achterzijde, Pr. Bernhardlaan 37.

· 20050003, het gedeeltelijk vernieuwen en vergroten van een garage en het verbouwen van de woning, De Kievit 15.

· 20050004, het verhogen van een stenen erfafscheiding, Overstraat 18.

Reguliere bouwvergunning

· 20050002, het uitbreiden van een schuur, Veenseweg 28.

Deze bouwaanvraag kunt u inzien bij de afdeling bouw- en woningtoezicht op werkdagen tussen 9.00 uur en 12.00 uur. Wij willen u er op wijzen dat er nog geen besluit is genomen over deze aanvraag, waardoor hiertegen nog geen bezwaar en beroep openstaat.

VERLEENDE BOUWVERGUNNINGEN
Reguliere bouwvergunning

· 20040128, het uitbreiden van de zijkant van de woning, Dwarsweg 16d te Overberg, verzenddatum 11 januari 2005.

· 20040070, het oprichten van een schuur, Slaperdijk 6, te Overberg, verzenddatum 10 januari 2005.

· 20040040, het bouwen van 15 woningen, Prinses Margrietstraat hoek Koningin Julianalaan, verzenddatum 28 december 2004.

Lichte bouwvergunning

· 20040127, wijziging van een reeds verleende bouwvergunning voor het uitbreiden van een woning, Pr. Willem Alexanderlaan 19, verzenddatum
11 januari 2005.

· 20040074, het gedeeltelijk vernieuwen van de dakconstructie en overige werkzaamheden, Nederstraat 19, verzenddatum 12 januari 2005.
· 20040122, het gedeeltelijk vergroten van een rioolgemaal, hoek lekdijk-Rijnsteeg, verzenddatum 11 januari 2005.

GEWEIGERDE MONUMENTENVERGUNNING


· 20040130, het plaatsen van vijf dakramen, Donkerstraat 27, verzenddatum 12 januari 2005.

N.B. Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kan degene wiens belang rechtstreeks bij dit besluit is betrokken hiertegen gedurende zes weken ingaande de dag na die van verzending een bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders van Amerongen.

KAPVERGUNNINGEN

Burgemeester en wethouders hebben kapvergunning verleend voor:
· Holleweg 31 te Amerongen, voor het kappen van 1 berk, verzenddatum 22 december 2004;

· Bergweg 6 te Amerongen, voor het kappen van 6 leilinden en 1 kastanje, verzenddatum
5 januari 2005;

· Hof 4 te Amerongen, voor het kappen van 1 berk, verzenddatum 5 januari 2005.

WIJZIGINGSPLAN EX ARTIKEL 11 WRO HEUVELSESTEEG 1-1A-1B

Bij het college van burgemeester en wethouders is het verzoek binnengekomen om de bestemming te wijzigen van het perceel Heuvelsesteeg 1-1a-1b te Overberg. Het perceel is op dit moment bestemd tot Agrarisch gebied met landschapswaarden.

In het bestemmingsplan Buitengebied is in artikel 26 de mogelijkheid opgenomen om het bestemmingsplan zodanig te wijzigen dat er bij beëindiging van het agrarisch bedrijf andere functies mogelijk zijn. Het college is voornemens gebruik te maken van deze wijzigingsbevoegdheid, waarbij er een extra woning op het perceel gerealiseerd kan worden, wanneer de bedrijfsopstallen worden gesloopt.

Bij het toepassen van deze wijzigingsbevoegdheid is bepaald dat de procedurevoorschriften als bedoeld in Afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht in acht genomen moeten worden. Hiertoe ligt het ontwerp-wijzigingsplan vanaf 21 januari 2005 gedurende vier weken ter inzage bij de Sector Grondgebiedzaken in het gemeentehuis, Hof 1 te Amerongen.

Gedurende deze periode kunnen belanghebbenden hun zienswijzen over het wijzigingsplan schriftelijk naar voren brengen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 1, 3958 ZT, Amerongen. De eventueel ingediende zienswijzen worden bij de besluitvorming betrokken en bij het verzoek om goedkeuring meegezonden naar Gedeputeerde Staten van de provincie Utrecht.

Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kan degene wiens belang rechtstreeks bij dit besluit is betrokken hiertegen gedurende zes ingaande de dag na die van verzending een bezwaarschrift indienen bij burgemeester en wethouders van Amerongen.

BEKENDMAKING VASTSTELLING STREEKPLAN UTRECHT 2005-2015

Op 13 december 2004 hebben Provinciale Staten van Utrecht in het kader van de integrale herziening van het vigerende streekplan dat in 2005 afloopt, het nieuwe Streekplan Utrecht 2005-1015 vastgesteld. Het Streekplan geldt voor het gehele provinciale grondgebied (m.u.v. de grond voor de baggerstortlocatie Zevenhuizen). Provinciale Staten hebben ook de Nota van Beantwoording vastgesteld. De Nota van Beantwoording gaat in op de ingediende bedenkingen tegen het Ontwerpstreekplan en de MER (windturbines). Deze bedenkingen zijn betrokken bij de vaststelling van het nieuwe Streekplan. De planperiode loopt tot 2015 en geeft de belangrijkste ruimtelijke ontwikkelingen weer in de provincie Utrecht. Het vastgestelde streekplan vormt voor de provincie de basis voor het toetsen van (gemeentelijke) ruimtelijke plannen zoals bestemmingsplannen.

Terinzagelegging
Het vaststellingsbesluit van Provinciale Staten, het vastgestelde Streekplan 2005-2015, het MER (windturbines) en de Nota van Beantwoording liggen vanaf vrijdag 21 januari tot en met donderdag 3 maart 2005 tijdens kantooruren ter inzage in de bibliotheek van het provinciehuis Rijnsweerd, Pythagoraslaan 101 te Utrecht en in alle gemeentehuizen van de provincie. Deze stukken zijn ook te raadplegen op en te downloaden van www.provincie-utrecht.nl.

Géén beroep mogelijk
Alleen tegen een concrete beleidsbeslissingkan beroep worden ingesteld (artikel 54, tweede lid, juncto artikel 56, eerste lid, Wet op de Ruimtelijke Ordening). Het Streekplan Utrecht 2005-2015 bevat géén concrete beleidsbeslissingen. Er kan derhalve geen beroep (en geen bezwaar) ingesteld worden tegen het vaststellingsbesluit van het Streekplan 2005-2015.

Streekplan Utrecht 2005-2015 bestellen?
Het streekplan kost 30,= (exclusief verzendkosten) en is te bestellen via verkoop@provincie-utrecht.nl. Of u kunt een briefje sturen naar provincie Utrecht, t.a.v. verkoop, kamer Dd03.42, Postbus 80300, 3508 TH Utrecht. Bellen is ook mogelijk:
030 258 2228.

Inlichtingen
Voor nadere inlichtingen over het Streekplan kunt u zich wenden tot de heer E. Versloot, tel. 030 2582156 of mevrouw J. Sellink, tel. 030 2582512.

BEELDKWALITEITPLAN BEDRIJVENTERREIN

Voor het bedrijventerrein van de gemeente Amerongen is een beeldkwaliteitplan opgesteld met het doel om verbeteringen na te steven in de kwaliteit van het bedrijventerrein zowel voor het openbaar gebied, als voor de uitstraling van de bedrijfspanden. Het beeldkwaliteitplan ligt met ingang van 24 januari 2005 gedurende vier weken voor ingezetenen en aan de in de gemeente een belang hebbende natuurlijke en rechtspersonen op het gemeentehuis ter inzage. In deze periode bestaat de mogelijkheid om naar keuze mondelinge of schriftelijke zienswijzen naar voren te brengen.

VERGADERING MONUMENTENCOMMISSIE

Op maandag 24 januari 2005 vergadert de monumentencommissie in de raadzaal van het gemeentehuis te Amerongen.
De vergadering is vanaf 14.00 uur openbaar.

Agenda


1. Opening;

2. Ingekomen stukken en mededelingen;

3. Afscheid commissielid en verwelkoming nieuw commissielid;
4. Notulen van 20 december 2004;

5. Advies bouwplan Nederstraat 19-21 te Amerongen: plaatsen van een schutting;

6. Advies bouwplan Gasthuisstraat 2 te Amerongen: het vervangen van de schuur;

7. Pré-advies bouwplan Dwarsweg 60 te Overberg: verbouw schaapskooi;
8. Stand van zaken kasteel Amerongen;

9. Rondvraag;

10. Sluiting.

HOORZITTING COMMISSIE BEZWAAR- EN BEROEPSCHRIFTEN

Datum: 9 februari 2005
Aanvang vergadering: 20.00 uur

Samenstelling commissie:

Voorzitter : mevrouw Mr. M. Dirkzwager

Leden : de heer N.A. de Groot en mevrouw mr. J. Heijerman

Plaatsvervanger : -

Secretaris : de heer mr. W.J. Leenders

Bezwaarschriften:

20.00 uur : bezwaarschrift tegen de afwijzing van een vervoersvoorziening
(04-35)
20.20 uur : bezwaarschrift tegen de afwijzing van tegemoetkoming gebruik regiotaxi (04-36)

20.40 uur : bezwaarschrift tegen weigering van vergunning tot de bouw van een carport op het perceel ds Keppellaan 38 (04-34) 21.05 uur : bezwaarschrift tegen aanschrijving bestuursdwang ten aanzien van het perceel Industrieweg zuid 22 in verband met illegale bewoning. (05-01)

Publicatie : 20 januari 2005

Mededeling : De op de zaken met kenmerk 04-34 en 05-01 betrekking hebbende stukken liggen voor belanghebbenden ter inzage van 26 januari 2005 tot en met 9 februari 2005.

MANDAAT- en MACHTIGINGS BESLUIT MILIEUDIENST ZUIDOOST-UTRECHT 2004

Burgemeester en wethouders maken bekend, dat zij op 4 januari 2006 besloten hebben om onder gelijktijdige intrekking van het geldende Mandaatbesluit het Mandaat- en Machtigingsbesluit Milieudienst Zuidoost-Utrecht 2004 vast te stellen. In dit besluit zijn een aantal nader omschreven bevoegdheden van burgemeester en wethouders en de burgemeester aan de directeur van de Gemeenschappelijke Regeling Milieudienst Zuidoost-Utrecht overgedragen. Deze bevoegdheden betreffen het in naam en onder verantwoordelijkheid van burgemeester en wethouders of burgemeester ondertekenen en afdoen van gemeentelijke milieubesluiten. De directeur mag deze bevoegdheden uitoefenen bij de voorbereiding en uitvoering van de door de gemeente aan haar overgedragen taken. Ook mag zij ondermandaat verlenen aan afdelingshoofden en coördinatoren die werkzaam zijn bij de Milieudienst Zuidoost-Utrecht.

Het besluit treedt in werking met ingang van de dag na de datum van deze bekendmaking.

Het volledige besluit ligt gedurende zes weken na de dag van bekendmaking ter inzage op de volgende adressen:
· de Milieudienst Zuidoost-Utrecht, Laan van Vollenhove 3211 in Zeist (iedere werkdag van 8.30 - 12.30 uur en 13.30 - 17.00 uur)
· de gemeente Amerongen, sector GGZ, Hof 1 in Amerongen (iedere werkdag van 09.00 tot 12.00 uur).

Een kopie-exemplaar van de stukken wordt tegen vergoeding van de werkelijk gemaakte kosten verstrekt.

Ingevolge het bepaalde in de Algemene wet bestuursrecht kan een belanghebbende tegen dit besluit een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Amerongen, Hof
1, 3958 CH Amerongen. Het bezwaarschrift dient in ieder geval te bevatten:

- de naam en het adres van de indiener en de dagtekening;
- een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar zich richt;
- de gronden van het bezwaar.
De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt zes weken en begint de dag na deze bekendmaking.Hetbezwaarschriftdientvoor het einde van deze termijn ter post te zijn bezorgd, mits het niet later dan een week na afloop van de termijn door ons is ontvangen. Daarnaast kan om een voorlopige voorziening (schorsing) worden verzocht bij de Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA 's Gravenhage. Het griffierecht bedraagt 116,- voor individuele personen en 232,- voor rechtspersonen.