( BW)(NY-REUTERS)(RTRSY)(RTR.L) Reuters Lanceert nieuw
partnerprogramma om het vermogen inzake compliance van de
berichtendienst te versterken

    Redactie Business

    NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--18 jan. 2005--Reuters (LSE: RTR,
Nasdaq: RTRSY), het wereldwijde informatiebedrijf, maakte vandaag de
lancering van zijn Compliance Partner Program bekend. Dat programma is
bedoeld om het vermogen op het stuk van compliance van zijn Reuters
Messaging-dienst te vergroten door de klanten de instrumenten te geven
die zij nodig hebben om te voldoen aan strenge nieuwe vereisten.
    Door dit programma in het leven te roepen werkt Reuters samen met
de toonaangevende verkopers van naleving op het stuk van instant
messaging in de sector om Reuters Messaging-klanten de instrumenten
aan te reiken die zij nodig hebben om te voldoen aan regelgevende
vereisten inzak elektronische communicatie. De eerste verkopers die
zich bij het Compliance Partner Program hebben aangesloten zijn
Akonix, Facetime en IMlogic, drie van de vooraanstaande verkopers van
instant messaging-compliance.
    Enkele bedrijven in de sector financiële dienstverlening worden
door regelgevende instanties zoals de SEC en NASD verplicht instant
messaging in het logboek op te schrijven, te bewaken en op te slaan.
Andere bedrijven wensen hun instant messaging-communicatie te beheren
en te controleren, om het interne bedrijfsbeleid na te leven.
    Met het Compliance Partner Program kunnen organisaties die gebruik
maken van de Reuters Messaging-dienst en de oplossingen die via dit
Compliance Partner Program worden aangeboden, het Reuters
Messaging-verkeer in het logboek opschrijven, bewaken en opslaan.
    Het Compliance Partner Program is een aanvulling op het bestaande
logboekproduct van Reuters. Ook Reuters Messaging-klanten zullen van
zo'n programma profiteren omdat zij er vertrouwen in hebben dat hun
messagingverkeer naar behoren wordt bewaakt en dat hun
compliance-blootstelling tot een minimum wordt herleid. Het zal hen de
zekerheid geven dat de relatie tussen Reuters en zijn partners
volledig gemachtigd is.
    Het Compliance Partner Program is een aanvulling op het bestaande
logboekproduct van Reuters. Als volgende stap is Reuters van plan zijn
aanbod verder uit te breiden zodat het een complianceproduct omvat, en
het ter beschikking te stellen op een gehoste basis.
    David Gurle, Executive Vice President en Global Head of
Collaboration Services bij Reuters, zei: "de kracht van Reuters ligt
in de mogelijkheid van het bedrijf om snelle, veilige, voldoende en
betrouwbare communicatie te verstrekken, die geïntegreerd is in zijn
financiële systemen. Onze doelstelling is altijd geweest het bereik
van onze eindgebruikers te vergroten door ons aanbod uit te breiden.
    Het Compliance Partner Program geeft onze klanten de flexibiliteit
om met derde verkopers samen te werken om hun Reuters
Messaging-verkeer te bewaken en in het logboek op te schrijven in een
betrouwbare omgeving. Wij zijn zeer verheugd te kunnen samenwerken met
de leiders in de sector, die een schat aan ervaring op het stuk van
compliance met zich meebrengen".
    Octavio Marenzi, CEO van Celent zei: "in omgeving waar de regels
steeds strenger worden moeten financiële instellingen snel manieren
vinden om instant messages in het logboek op te slaan en te
controleren, en zo juridische sancties te vermijden. Reuters Messaging
blijft één van de weinige diensten die bedrijfsklanten helpt aan deze
behoeften tegemoet te komen ".

    Over Reuters

    Reuters (www.reuters.com), het wereldwijde informatiebedrijf,
verstrekt onontbeerlijke informatie, gesneden op maat van
professionals op de markten voor financiële dienstverlening, de media
en het bedrijfsleven. Onze informatie wordt vertrouwd en stimuleert de
besluitvorming over heel de wereld, dankzij onze reputatie voor
snelheid, nauwkeurigheid en onafhankelijkheid. Wij hebben 14.700
werknemers in 92 landen, waaronder ongeveer 2.300 redacteurs in 197
kantoren die ongeveer 130 landen bedienen. Daardoor is Reuters het
grootste internationale multimedianieuwsagentschap. In 2003 bedroeg
het inkomen van de Reuters Group 3,2 miljard GBP.

    Reuters en het ronde logo zijn handelsmerken van de
Reuters-bedrijvengroep.

    --30--AD/ny*

    CONTACT: Reuters Media Relations - New York
             Denise Behrens, 646-223-4431
             Denise.Behrens@reuters.com