AutoRai

Sterke verkoopgroei Lancia in 2004

(25-1-2005)

Over 2004 bezien, heeft Lancia in Europa een verkoopstijging gerealiseerd van maar liefst 14,9 procent, van 100.983 geregistreerde voertuigen in 2003 tot 115.211 autoâs in 2004.
Deze stijging is met name te danken aan het succes van de onlangs geïntroduceerde Lanciaâs Ypsilon en Musa.

De Lancia-registraties in Europa (exclusief Italië) stegen met meer dan 50 procent, één van de meest opmerkelijke âplussenâ onder alle autofabrikanten in 2004. Het Europese marktaandeel steeg van 0,7 procent naar 0,8 procent.

Wanneer we de verkopen van Lancia op de individuele markten bekijken, zien we de grootste stijgingen in Hongarije (+196 procent), Griekenland (+108 procent), Spanje (+90 procent), Oostenrijk (+70 procent), Frankrijk (+55 proent), Nederland (+41 procent), Zwitserland (+31 procent) en België (+25 procent). In landen waar het merk Lancia door zelfstandige importeurs wordt gevoerd, is een verkoopstijging gerealiseerd van 162 procent. De cijfers tonen aan dat de Europese automobilisten de huidige modellen van Lancia zeer weten te waarderen.

Het aantal verkooppunten van Lancia in Europa is eveneens sterk gegroeid. Eind 2004 bestond het Lancia-dealernetwerk uit 450 vestigingen (Italië niet meegerekend). In landen als Duitsland, Spanje en Frankrijk vond een stijging plaats van het aantal verkooppunten van 30 procent.