Ingezonden persbericht


2ee086.jpg

PERSBERICHT

Nog altijd toppositie voor filterkoffie

ZEVEN OP DE TIEN NEDERLANDERS GEVEN VOORKEUR AAN GEUR VAN VERSGEZETTE KOFFIE

Utrecht, 25 januari 2005 De dagelijkse kop koffie thuis wordt door 70% van de Nederlanders nog altijd met het filterapparaat gezet. Hiermee behoudt filterkoffie, tegen de algemene verwachting in, de nummer-één-positie in het koffiesegment. Het aroma van versgezette koffie is voor koffieliefhebbers hét onderscheidende voordeel van koffiezetten met een filterapparaat. Dit blijkt uit onderzoek dat Blauw Research in opdracht van Douwe Egberts deze maand uitvoerde naar het gedrag van Nederlanders rondom koffie. Genoeg redenen voor Douwe Egberts voor de introductie van drie vernieuwde luxe filterkoffies en een nieuwe uitstraling van de bekende dagelijkse filtervarianten.

AROMA EN GEZELLIGHEID
Filterkoffie staat voor veel Nederlanders synoniem voor een lekkere koffiegeur. Het begint bij het openen van het pak koffie: 66% van de Nederlanders geniet dan al van het aroma van koffie. Daarnaast wordt het filterapparaat, meer dan andere zetsystemen, geassocieerd met gezelligheid en wordt het zetten van een pot koffie gezien als teken van gastvrijheid.

KOFFIE OP ELK MOMENT VAN DE DAG
Dat koffie past bij elk moment van de dag, blijkt uit de resultaten van het onderzoek. Zo mag volgens ruim 70% van de Nederlanders koffie niet ontbreken in sociale contacten met vrienden. Voor eenzelfde percentage hoort koffie ook bij een moment voor jezelf. Voor ruim de helft van de Nederlanders begint de dag pas echt met deeerstekopkoffie.Envoornog eens 50% is de dag sowieso niet compleet zonder koffie.

VERNIEUWING EN VARIATIE IN HET KOFFIESCHAP
De hoge waardering voor filterkoffie is voor DE aanleiding om het filterassortiment te vernieuwen. Onder de noemer Douwe Egberts Arôme zet DE drie vernieuwde koffievarianten in het koffieschap: Select Arôme, Excellent Arôme en Mocca Arôme. Het speciale eenrichtingsventiel in de verpakking van deze premium melanges zorgt ervoor dat na het verpakken wel lucht kan ontsnappen, maar geen lucht meer bij de koffie kan komen. Hierdoor kan de koffie direct na het branden en malen dus nog warm worden verpakt en blijft het aroma optimaal bewaard. Ook het basis-assortiment filterkoffies van Douwe Egberts Aroma Rood, Décafé, Mildcafé en Half Cafeïne krijgt een nieuwe uitstraling. De vier koffievarianten met de vertrouwde Aroma Rood-kwaliteit liggen vanaf februari als één familie herkenbaar in het koffieschap.



Ingezonden persbericht